اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تسهیل قوانین حمل‌و نقل جاده‌ای بین ازبکستان و بلاروس

بلاروس و ازبکستان قوانین و مجوزهای حمل و نقل جاده‌ای را تسهیل کردند.

تسهیل قوانین حمل‌و نقل جاده‌ای بین ازبکستان و بلاروس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مقامات بلاروس و ازبکستان در مورد تسهیل حمل و نقل بین المللی جاده‌ای گفت و گو کردند.

در همین حال، نمایندگان کشورها تعداد مجوزهای 2022-2023 را تعیین کرده و چشم انداز گسترش همکاری‌ها در بخش حمل و نقل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این توافق مجوز ترانزیت اضافی ازبکستان برای حامل‌های بلاروسی به صورت دو جانبه به میزان 6000 تن و به کشورهای ثالث 4000 تن اختصاص داده شد.

نشست بعدی کمیسیون مشترک بلاروس و ازبکستان در مورد حمل و نقل جاده‌ای بین المللی در مینسک برگزار خواهد شد که لغو سیستم مجوز برای حمل و نقل جاده‌ای بین المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است که بلاروس در حال تلاش برای بازسازی لجستیک در تجارت به دلیل تحریم‌های غرب است. روابط بین بلاروس و غرب پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020 به شدت وخیم شده است که اعتراضات گسترده‌ای را برانگیخت.

کشورهای غربی به تدریج تحریم‌هایی را علیه مقامات و شرکت‌های بلاروس اعمال و مینسک را به نقض انتخابات و نقض حقوق بشر متهم کردند. مرحله جدید گسترش تحریم‌های غرب به دلیل حمایت مینسک از عملیات نظامی روسیه در اوکراین رخ داد که از 24 فوریه آغاز شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول