اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خیران به ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی سمنان ورود کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، ورود خیران به حوزه ساخت، تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های عمومی در استان سمنان را ضرورتی مهم و اساسی عنوان کرد.

خیران به ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی سمنان ورود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، نقش‌آفرینی خیران در حوزه ساخت، تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های عمومی در استان سمنان را یک ضرورت عنوان کرد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان، ایجاد کتابخانه‌های عمومی در همه مناطق شهری و روستایی و بخش‌ها را یک نیاز و ضرورت مهم و اساسی عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اظهار کرد: اقدامات مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان، سرمایه‌گذاری بلندمدت برای رشد فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.

طاهریان اقدامات متنوع فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در حوزه خانواده، کودکان و سایر اقشار مختلف را یادآور شد و افزود: کلیه اقدامات مجموعه کتابخانه‌ها نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت برای رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

وی به تشکیل زودهنگام و فعالیت مستمر کارگروه تحقق شعار تولید، اشتغال و دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: مصوبات کارگروه به‌گونه‌ای در نظر گرفته‌شده است که با بهره‌گیری از ظرفیت 76 باب کتابخانه عمومی استان، خدمات در راستای کارکردهای کتابخانه عمومی و تحقق شعار سال 1401، تواما صورت گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اظهار کرد: در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، هشت نوع برنامه استانی مشترک بین کتابخانه‌ها و بالغ‌بر 30 نوع برنامه شاخص در هشت شهرستان، در راستای تحقق شعار سال در حال انجام است.

طاهریان به نیاز کتابخانه‌ها در حوزه مادی و معنوی برای اجرای فعالیت‌های مختلف نیز اشاره کرد و ورود خیران به حوزه ساخت، تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های عمومی در استان سمنان را یک ضرورت مهم و اساسی عنوان کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از اقدامات کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، این مجموعه را پویا و با برنامه توصیف و نقش مطالعه و کتاب‌خوانی در گسترش و ارتقای فرهنگ جامعه را حائز اهمیت دانست.

محمدرضا صادقی همچنین لازمه پیشبرد اهداف فرهنگی را توجه و رفع نیازهای موجود در این حوزه دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی فعال استان به نفع حوزه مهم کتاب و کتاب‌خوانی بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/74003/م/    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول