اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

پنجره شیشه گیوتینی چیست و چه کاربردی دارد؟

پنجره های متحرک گیوتینی یا پنجره های پانوراما پنجره هایی هستند که با استفاده از شیشه های گیوتینی ساخته می شوند. پنجره های شیشه گیوتینی را می توان جدیدترین شکل پنجره دانست و در معماری های اروپایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از پنجره ها امروزه در کشور ایران نیز در ساخت بسیاری از برج ها و هتل ها استفاده می شوند.

پنجره شیشه گیوتینی چیست و چه کاربردی دارد؟

پنجره شیشه گیوتینی چیست؟

نحوه باز و بسته شدن پنجره شیشه گیوتینی به تیغه گیوتین شبیه است به همین دلیل آن را با نام پنجره گیوتینی می شناسند. پنجره گیوتینی در ابعاد بزرگ ساخته می شود به همین دلیل دید وسیعی ایجاد می کند که به دید پانورامایی معروف است. به دلیل ایجاد این نوع دید به پنجره گیوتینی، پنجره پانوراما نیز می گویند.

پنجره های شیشه گیوتینی که در بازار وجود دارند با استفاده از پروفیل ها، شیشه ها و یراق آلات ساخته می شوند. شایان ذکر است که بزرگترین بخش دیداری یک پنجره را شیشه آن تشکیل می دهد. همانطور که ذکر کردیم پنجره های گیوتینی مانند تیغه های گیوتین حرکت می کنند به همین دلیل علاوه بر موارد گفته شده در ساخت این پنجره ها از جک برقی نیز استفاده می شود. سیستم جک برقی در پنجره پانوراما باعث می شود پنجره به کمک ریموت کنترل باز و بسته گردد. پنجره شیشه گیوتینی را می توان از بالا به پایین و از پایین به بالا باز و بسته نمود.

مزایای نصب پنجره شیشه گیوتینی

از جدید ترین و جذاب ترین مدل های پنجره می توان به پنجره های شیشه متحرک گیوتینی اشاره کرد.
پنجره های پانوراما دید بسیار وسیع ایجاد می کنند.
برای باز و بسته کردن پنجره های گیوتینی از ریموت کنترل استفاده می شود.
برای عایق بندی این نوع از پنجره می توان از شیشه های سکوریت، دوجداره و سه جداره استفاده کرد. توصیه می‌شود به منظور بالا بردن ایمنی پنجره از شیشه های سکوریت استفاده کنید چرا که شیشه های سکوریت در برابر شوک و ضربه مقاومت بالایی دارند.
مواد عایق حرارتی و ضد زنگ برای ساخت تمام قسمت های تشکیل دهنده پنجره شیشه گیوتینی مورد استفاده قرار گرفته اند.
در شرایط نامساعد آب و هوایی و وزش باد لازم است پنجره ها به طور کامل بسته شوند تا از ورود صدا به محیط جلوگیری شود. پنجره های گیوتینی می توانند نقش عایق صدا را ایفا نمایند.
از مهم ترین مزیت های پنجره شیشه گیوتینی می‌ توان به سیستم تهویه هوای آن اشاره کرد. برای تهویه هوای محیط می توان یکی از تایل ها را در جای خود ثابت نگه داشت و تایل های دیگر را به پایین حرکت داد.
پنجره های دوجداره آلومینیومی که در بازار وجود دارند برای تهویه هوا به شکل افقی باز می شوند، اما پنجره های پانوراما به صورت عمودی باز و بسته می گردند به همین جهت فضای محیط را اشغال نمی کنند.
پنجره های شیشه گیوتینی به دلیل تنوع رنگی بالا نظر و توجه افراد را به خود جلب می کنند.
پنجره های شیشه گیوتینی این امکان را برای شما فراهم می سازند تا بتوانید در فصول مختلف نهایت لذت را از محلی که در آن اقامت دارید ببرید.
به دلیل ابعاد بزرگ پنجره های گیوتینی این نوع پنجره ها نقش مهمی را در تامین نور محیط ایفا می کنند. همچنین همانطور که گفته شد سیستم عایق این پنجره ها جلوی ورود هوای سرد یا گرم به محیط را می گیرد.
شیشه های تعبیه شده در پنجره گیوتینی هرگز دچار تغییر رنگ نمی شوند.

معایب پنجره گیوتینی

در صورتی که برق منزل قطع شود نمی توان از ریموت کنترل برای کنترل پنجره ها استفاده کرد.
حجم زیادی از شیشه و یراق آلات در ساخت پنجره های پاناروما مورد استفاده قرار می گیرند همچنین به دلیل استفاده از جک برقی قیمت این نوع پنجره نسبت به سایر پنجره های موجود در بازار بالاتر است. قیمت پنجره گیوتینی با توجه به متریال شیشه و متراژ پروژه محاسبه می شود.

کاربرد پنجره شیشه گیوتینی چیست؟

برای نصب پنجره شیشه گیوتینی ابتدا ابعاد دیوار مورد بررسی قرار می‌ گیرد. در صورتی که مشکلی نداشته باشند محدودیتی نیز برای نصب وجود ندارد به همین دلیل در هر ساختمانی می توان این نوع پنجره را نصب نمود. همانطور که اشاره کردیم این پنجره ها قیمت بالایی دارند به همین دلیل در خانه های شخصی چندان رایج نمی باشند. از جمله مکان هایی که از پنجره های شیشه گیوتینی استفاده می‌کنند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

رستوران و کافی شاپ
هتل های لوکس و بزرگ
خانه های مدرن و هوشمند
پنت هاوس و ویلا های شخصی
ساختمان های خصوصی
استخر ها و اماکن تفریحی
ساختمان های بزرگ تجاری

شیوه باز و بسته شدن پنجره گیوتینی

برای ساخت پنجره های شیشه گیوتینی از سه تایل شیشه استفاده می شود که به شکل افقی نصب می گردند و باعث پوشانده شدن سراسر پنجره می شوند. از بین این تایل های شیشه ای دو تایل متحرک و تایل دیگر به صورت ثابت نصب می شود. تایل ثابت می تواند در پایین، وسط یا بالای پنجره تعبیه گردد.

مشخصات فنی شیشه گیوتینی متحرک

شیشه ای که در قسمت پایین تعبیه می گردد در سیستم پایدار است یعنی در صورتی که پنجره بسته باشد این شیشه به عنوان نرده مورد استفاده قرار می گیرد.
سیستمی که باعث حرکت شیشه گیوتینی می شود کاملاً اتوماتیک است.
برای نصب پنجره شیشه گیوتینی یا پنجره پانوراما لازم است ارتفاع دیوار تقریبا 3 متر و عرض آن حداکثر 4 متر باشد.
به منظور یکپارچه نمودن سیستم شیشه متحرک لازم است از چسب پلی اورتان استفاده شود.
در سیستم های متحرک پنجره پانوراما از زنجیر استفاده می شود. این زنجیر ها از نظر استحکام، مقاوم تر از سایر زنجیر های تبیعه شده در سیستم متحرک دیگر وسایل می باشند.
در هر متر مربعی که پنجره نصب می گردد وزن شیشه به تقریب 30 الی 35 کیلوگرم می باشد.
با استفاده از رنگ های پودری الکترواستاتیکی می توان بخش های مختلف پنجره از جمله پروفایل های آلومینیومی آن را رنگ آمیزی نمود.
به منظور به حداقل رساندن خم شدن شیشه ها در اندازه های بزرگ تر، از پروفایل های پشتیبان استفاده می گردد.

از کجا تهیه کنیم ؟

جهت سفارش و خرید پنجره گیوتینی و استعلام قیمت آن لازم است تا ابعاد و اندازه فضای خود را به صورت عرض و ارتفاع اعلام نمایید. شیشه های گیوتینی ساخت شرکت ساینا قابلیت سفارش تا ارتفاع 300 سانتیمتر و عرض 400 سانتیمتر را دارد. شما می توانید هر ابعادی که مد نظرتان هست را سفارش بدهید و محیط خود را به چند پنجره مختلف تقسیم نمایید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول