اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سرای تاریخی امینی بیرجند/مرمت بنا به پایان رسیده است

بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سرای تاریخی امینی به زودی راه اندازی می‌شود.

راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سرای تاریخی امینی بیرجند/مرمت بنا به پایان رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: این اداره به دنبال این است تا بازارچه دائمی صنایع‌دستی را در سرای تاریخی امینی راه‌اندازی کند و از آنجایی که این سرای تاریخی در بخش مهم و قلب شهر قرار دارد، مرکز بسیار خوبی برای تجهیز و راه‌اندازی غرفه‌های تولید و فروش صنایع‌دستی است.
جنتی‌فر با اشاره به این‌که سرای امینی مربوط به دوره قاجار است گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ۱۰۰ درصد است و در حال حاضر بیش از ۴۰ حجره از فضا‌های این بنا مرمت شده تا هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در آن مستقر شوند.
وی افزود: برای واگذاری غرفه‌های صنایع‌دستی به صنعتگران شهرستان بیرجند برنامه‌ریزی‌شده و در زمان مناسب اطلاع‌رسانی برای تحویل و تجهیز آن‌ها به هنرمندان و صنعتگران دارای مجوز انجام می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: در حال حاضر ۷ غرفه دائمی  صنایع‌دستی در راسته بازار خانه اعتمادی نیا و ۲۱ غرفه در  بازارچه صنایع‌دستی میراث جهانی باغ اکبریه در حال فعالیت هستند و سرای تاریخی امینی سومین مجموعه متمرکز برای حمایت و فروش صنایع‌دستی است که در شهرستان بیرجند فعال شده است.
جنتی‌فر گفت: شهرستان بیرجند به لحاظ تنوع قومیتی و سابقه تاریخی که دارد، دارای رشته‌های صنایع‌دستی متعددی است که تعداد آن‌ها به ۶۰ رشته می‌رسد و بیشترین تولیدات آن در حوزه دست‌بافته‌های داری و غیرداری است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت : از میان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی که در شهرستان بیرجند تولید می‌شوند، می‌توان به رشته‌هایی همچون نساجی‌سنتی، صنایع چوب، سفال و سرامیک و جواهرات سنتی اشاره کرد.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول