اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

عزاداری عاشورا، جلوه دیگری از ارادت مردم کردستان به امام حسین(ع) بود

اگرچه ارادت مردم کردستان از ترک و کرد و شیعه و سنی به پیامبر و خاندان آن حضرت برکسی پوشیده نیست اما عاشورا هم جلوه ویژه‌ای به این مهم بخشیده بود و همه در کنار هم برای سید شهیدان عزاداری می‌کردند.

عزاداری عاشورا، جلوه دیگری از ارادت مردم کردستان به امام حسین(ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امروز همچون سال‌های گذشته پیاده‌راه فردوسی سنندج میزبان قدم‌های عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع)، بود، عاشقانی که آمده بودند تا بگویند، وارثان خلف عاشورا هستند و آزادگی بزرگترین درسی است که از  سید و سالار شهیدان آموخته‌اند و هیچ‌گاه تن به ذلت‌ نخواهند داد و آزادگی و شرافت انسانی خود را به هیچ بهایی از دست نمی‌دهند.

مردمان شیعه و سنی آمده بودند تا در عزای سیدالشهدا شرکت کنند، و همه یک‌صدا نام بلند امام حسین را فریاد می‌زدند...

امروز کردستان یکپارچه «لبیک یا حسین» شده است، همه اعم از شیعه و سنی، کرد، فارس و ترک به عشق فرزند نبی مکرم اسلام و اهل بیت و یارانش در تاریخ سراسر حماسه و شور آمده بودند تا ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت را با قلوبی آکنده از شعور حسینی، به نمایش بگذارند.

بانوان کردستانی هم در جای جای این سرزمین مسجد و مناره میدان را خالی نگذاشته و به عشق حضرت زینب گرد هم آمده تا بگویند عاشقانه راهت را ادامه خواهیم داد.

امروز در عاشورای حسینی، سنندج همزمان با دیگر شهرهای کردستان و ایران عزادار، شاهد دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی در سوگ سرور و سالار شهیدان بود، امروز دستجات سینه‌زن و زنجیرزن از میدان آزادی و با گذر از پیاده‌راه فردوسی تا جلو حسینیه سنندج در خیابان طالقانی به عزاداری پرداختند.

مردمان اهل سنت نیز ضمن همراهی برادران و خواهران تشیع در این مراسم، با توزیع نذری، شربت و خرما و قربانی‌کردن حیوان اوج ارادت خود را به خاندان نبی مکرم اسلام، خاصتا امام حسین نشان دادند.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول