اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شهیدی که سرش را نذر امام حسین (ع) و دستش را نذر عباس (ع) کرد

شهید ناصر بختیاری از سرداران شهیدی است که سرش را نذر امام حسین (ع) و دستش را نذر عباس (ع) کرد و به آرزویش رسید.

شهیدی که سرش را نذر امام حسین (ع) و دستش را نذر عباس (ع) کرد

خبرگزاری فارس ـ‌ اراک؛ شهید ناصر بختیاری یکی از 6 هزار شهید دوران دفاع مقدس استان مرکزی  است که سرش را نذر امام حسین (ع) و دستش را نذر عباس (ع) کرد و بی‌ سر و دست به دیدار معبودش شتافت.

سردار شهید ناصر بختیاری در سال 1336 در شهرستان شازند چشم به جهان گشود و در دوران نوجوانی و جوانی با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌ها شد.

در طول دوران حضور در جبهه‌ها بارها گفته بود: «دوست دارم مثل سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) سرم را در راه دوست تقدیم کنم»، سر و دستش را نذر ارباب کرد و در نهایت به آرزویش رسید.

 پس از تشکیل سپاه پاسداران بلافاصله به عضویت سپاه در آمد و در مدت کوتاه حضورش در جنگ به واسطه نبوغ و توانمندی که از خود نشان داد به عنوان  فرمانده  عملیات فتح شیاکوه منصوب  و به پیروزی‌های ارزشمندی دست پیداکند.

شهید بختیاری  در عملیات رمضان، فرماندهی محور عملیاتی تیپ ۱۷ قم را عهده‌دار شد و به همراه نیروهایش، اولین گروهی بودند که به خاک عراق نفوذ کردند. 

 

 پس از گذشت چند روز از عملیات «رمضان» در روز یکشنبه بیست و سوم ماه مبارک رمضان 1402 هجری قمری مصادف با بیست و چهارم تیرماه 1361 هجری شمسی و در حالی که چند ساعت قبل از شهادت به یکی از همرزمانش گفته بود«تو دعا کن من با تیر سلاح کلاش شهید نشوم من آرزو دارم با گلوله تانک به دیدار خدا بروم که در نهایت همان شد که از خدا خواسته بود و سرش با شلیک گلوله تانک از پیکرش جدا و به دیدار معبود شتافت.

بعد از گذشت سه روز از شهادتش  یک دست او که در اثر انفجار در حوالی محل شهادتش افتاده بود، پیدا شد و در همان جا که دست شهید  پیدا شده بود با تشریفات کامل به خاک سپرده شد.

  ناصر بختیاری یکی از شش هزار شهید استان مرکزی و از جمله سرداران بی سر است که در لباس فرماندهی، اما همانند سربازی جان بر کف در جبهه‌ها حضور یافت و با الگوگیری از سید و سالار شهیدان در راه اسلام فدا شد.

در وصیتنامه این شهید آمده است: «من خودم را لایق نمیدانم که در جواب ندای هل من ناصر ینصرنی به امام کبیرمان لبیک بگویم… ولی از امام (ره) می‌خواهم که مرا دعا کند تا بلکه نزد خداوند مورد قبول واقع شوم و به درجه‌ای که در نهایت شهادت است برسم.

 خدایا شکر می‌کنم که مرا آزاد آفریدی تا آزاد فکر کنم تا بتوانم بندگیت را به جای آورم.

خدایا! شکر تو را که مرا پاسدار انقلاب خمینی‌ات قرار دادی تا اینکه بتوانم خونم را فدای حسینت بکنم.

خدایا! شکر تو را که مرا از این نعمت انقلاب سرخ خمینی برخوردار نمودی و به آن درجه ای رساندی که لیاقتش را نداشتم.

آگاه باشید که در این برهه از زمان مسئولیت سنگینی بر دوش دارید، شما پاسدار خون‌های ریخته شده برای اسلام عزیز هستید و باید شما عزیزان پیام خون شهیدان و شعار آنها را با کار و کوشش در راه خدا به جهانیان صادر نمائید، و ثابت کنید که می‌توانیم در پناه اسلام غیر وابسته به ابرقدرت‌ها باشیم و به شعار بهشتی مظلوم و دیگر شهدا تحقق بخشیم و ندای مظلومانه امتمان را به گوش تمام مستضعفان جهان برسانیم تا اینکه لرزه بر اندام پوسیده مستکبران داخلی و خارجی بیندازیم.»
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول