اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان: ابرقدرت‌ها خواستار همکاری با ترکیه در زمینه پهپاد هستند

رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در سخنانی گفت که ابرقدرت‌هایی هستند که خواستار سرمایه‌گذاری مشترک با ترکیه در زمینه پهپاد هستند.

اردوغان: ابرقدرت‌ها خواستار همکاری با ترکیه در زمینه پهپاد هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت ابرقدرت‌های هستند که خواستار سرمایه گذاری مشترک با ترکیه درزمینه پهپاد هستند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «موفق شدیم که ترکیه را از پیامدهای منفی جنگ روسیه و اوکراین حفظ کنیم که این کار از طریق سیاست‌های متوازنی بوده که اولویت را به همکاری، صلح و دیپلماسی می‌دهد».

در حالیکه ترکیه مدعی  است که پهپاد «بیرقدار» به طور تمام و کمال ساخت این کشور بوده، اینک مشخص شده که برخی قطعات این پهپاد پیشرفته ساخت آمریکا، کانادا و سایر کشورهای اروپایی است.

به نوشته شماره شنبه وبگاه «احوال» در حالیکه غول دفاعی ترکیه شرکت «بایکار» مدعی است که پهپادهای رزمی محبوب خود، بیرقدار را تقریباً به طور کامل از داخل ترکیه تهیه می‌کند، قطعات پهپادهای سرنگون‌شده در درگیری‌های متعدد، مشخص کرد که این بخش‌هایی از پهپاد توسط تولیدکنندگان آمریکایی، کانادایی و اروپایی ساخته شده‌اند.

ترکیه در سال‌های اخیر صادرات بیرقدار را افزایش داده است. اکنون دستکم ۱۴ کشور صاحب این پهپادها هستند و ۱۶ کشور دیگر به دنبال خرید آن هستند.

در صورت تصویب قانونی در این زمینه در سنای آمریکا، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) را ملزم می‌کند تا با مشورت با وزارت امور خارجه، گزارشی درباره قطعات آمریکایی در بیرقدارهای مورد استفاده در مناقشه قره باغ کوهستانی و هرگونه نقض احتمالی قوانین صادرات، را ارائه کند.

بیرقدار در  نبرد روسیه با اوکراین نیز رویت شد. چندی قبل سناتور «رابرت منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و از مخالفان فروش جنگنده «اف-۱۶» به ترکیه به گفت: «چگونه به کشوری که همه این کارها را انجام می‌دهد، پاداش می‌دهید».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول