اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کمبود آب در اروپا همزمان با خشکسالی سیاه در قاره سبز

خشکسالی بخش قابل توجهی از اروپا را فرا گرفته و حتی در سوئیس و کوهپایه آلپ هم مردم با کمبود شدید آب مواجه هستند.

کمبود آب در اروپا همزمان با خشکسالی سیاه در قاره سبز

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از فایننشیال تایمز، در منطقه اوبوالدن سوئیس و در کوهپایه کوه‌های آلپ، دولت به ارتش این کشور دستور داده که برای نجات دام‌ها، به این منطقه آبرسانی کند.

چشمه‌های کوه‌های آلپ خشک شده و ارتش سوئیس در تلاش است تا با استفاده از هلی‌کوپتر و بالگرد به مناطق بالادست با هدف جلوگیری از تلف شدن دام‌ها به خاطر تشنگی، آب منتقل کند.

سونیا سنه‌ویراتنه، استاد آب و هوا و زمین کالج زوریخ، می‌گوید: ما در سوئیس به خشکسالی عادت نداریم ما خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارنده منابع آب اروپا می‌دانیم اما افزایش شدید دما در فصل زمستان و کاهش ذخایر آبی شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر داده است.

کمبود آب و خشکسالی شدید بخش قابل توجهی از اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از پرتغال گرفته تا انگلیس و ایتالیا درگیر کرده است.

دانشمندان زمستان خیلی خشک و همچنین فصل بهار کم‌باران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کنار افزایش شدید گرما اصلی‌ترین دلیل خشکسالی پیش‌آمده عنوان کرده‌اند.

خشکسالی و بالا بودن شدید دما در اروپا و حتی فرانسه، همه چیز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت‌الشعاع قرار داده و زندگی خانواده‌ها، فعالیات‌های تجاری،‌ حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی و دامداری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مختل کرده است.

این اتفاق همچنین باعث ایجاد آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها در فرانسه، پرتغال و دیگر مناطق اروپا شده است.

الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه، دیروز یک واحد مخصوص برای مدیریت فاجعه برای پرداختن این خشکسالی تشکیل داد و اعلام کرد که این کشور با بدترین خشکسالی در تاریخ معاصر خود روبرو شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول