اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تعداد نیروهای امدادی و جهادی ۱.۵ برابر جمعیت روستای «آهنگران» بود + فیلم

استاندار مرکزی گفت: در برخی ساعات پس از وقوع سیل در روستای «آهنگران» تعداد نیروهای امدادی، خدمات‌رسان و گروه‌های جهادی ۱.۵ برابر جمعیت روستای «آهنگران» بود.

تعداد نیروهای امدادی و جهادی ۱.۵ برابر جمعیت روستای «آهنگران» بود + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در جمع خبرنگاران در روستای «آهنگران» اظهار کرد: علی‌رغم اینکه برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده این روستا فراخوانی زده نشده بود اما در برخی ساعات پس از وقوع سیل تعداد نیروهای امدادی، خدمات‌رسان و گروه‌های جهادی ۱.۵ برابر جمعیت روستای «آهنگران» بود.

وی افزود: گروه‌های جهادی و خدمات‌رسان در این مدت تلاش‌های زیادی کردند تا هم گل و لای از منازل اهالی روستا پاکسازی و وسایل آنها از جمله فرش‌های خانه شسته شود و هم تعمیر، اصلاح مسیر و تخلیه فاضلاب نیز صورت دهند.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: گروه‌های جهادی متخصص نیز وسایل برقی و الکتریکی کسانی که دچار آسیب شده بود را تعمیر کردند و همچنان به صورت گسترده در حال تعمیر است.

مخلص الائمه با اشاره به وضعیت اسکان روستاییان نیز گفت: در صورتی که نیاز بوده و درخواست شده اسکان موقت برخی اهالی روستا در شهرستان‌های فرمهین و اراک انجام شده تا بتوانیم در حد توان سختی را برای اهالی به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: مراسم کلنگ‌زنی ساخت اولین واحد مسکونی متعلق به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نیز برگزار شد؛ خاکبرداری و نقشه ساختمان‌های دیگر نیز طراحی و انجام شده و امیداریم از هفته آینده روند بازسازی روستا را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم و به آن شتاب دهیم.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: اکثر منازلی که تخریب شده واحدهایی بوده که باید قبل از این سیل بازسازی می‌شده چرا که ساختمان‌ها قدیمی بوده است و این سیل باعث تسریع در روند بازسازی منازل شد.

 

 

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول