اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تنظیم دمای یخچال

بی شک یکی از مهم ترین اقداماتی که باید برای یخچال فریزر خود انجام دهید تنظیم دمای آن است. در حقیقت تنظیم دمای یخچال شما باعث می شود که مواد غذایی داخل آن سالم بماند؛ این گونه شما از فاسد شدن آنها جلوگیری می کنید. اما چطور می توانیم دمای یخچال و فریزر خود را تنظیم کنیم؟

تنظیم دمای یخچال

این کار به روش های مختلفی انجام می شود. تفاوتی ندارد که یخچال شما سامسونگ، بوش، ال جی، اسنوا و چه برندهای دیگری باشد؛ مهم این است که تمامی این دستگاه ها باید در درجه درستی تنظیم شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید. لازم است بدانید که در صورت وجود هر گونه مشکل در یخچال خود می‌ توانید با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید تا کارشناس تعمیر یخچال دیجی تعمیرکار در اسرع وقت در محل شما حاضر شود.

تنظیم دما با درجه ولوم ترموستات 

اگر در دستگاه شما برای تنظیم دما از اهرم استفاده شده باشد، معمولاً یک ولوم دورانی را مشاهده خواهید کرد که در محفظه ای در یخچال قرار دارد. غالباً این محفظه در کنار لامپ قرار دارد. هنگامی که ولوم را مشاهده می کنید، اعدادی را نیز در کنار آن می بینید. حالا برای تنظیم باید چه کار کنیم؟ ابتدا باید نگاه کنید که روی یخچال شما چه اعدادی درج شده است. بهترین حالت این است که دما را روی درجه متوسط قرار دهید. به عنوان مثال اگر اعداد ولوم ۶ تا است، شما دما رو روی ۳ بگذارید. یا اگر ۹ عدد دارید، عدد ۴ مناسب خواهد بود.

حالا در این مرحله باید ۵ الی ۶ ساعت منتظر بمانید تا یخچال شما فرصت سرد کردن محفظه داخلی ومواد غذای موجود در آن را داشته باشد. پس از اتمام این ساعات به مواد غذایی داخل دستگاه و سرمای آن توجه کنید. اگر دما رضایت بخش است که به ولوم دست نزدید اما اگر نیاز به تغییر دما است آن را کم و زیاد کنید تا به دمای مطلوب خود دست بیابید.

تنظیم دمای یخچال های قدیمی

در یخچال های قدیمی به جای ولوم، شما اهرم کشویی مشاهده می کنید. در واقع با جابجایی این اهرم دما تنظیم می شود. اگر اهرم را به سمت راست فشار دهید دمای یخچال کم خواهد شد یعنی یخچال خنک می شود. با فشار اهرم به سمت چپ دما را بیشتر خواهید کرد. درست مانند حالت قبلی بهتر است که آن را روی ۳ و یا ۴ تنظیم کنید. بهترین دما برای یک یخچال ۳۷ درجه فارنهایت یا همان ۳ درجه سانتی گراد می باشد. پس از گذشت حدود ۶ ساعت محتویات و مواد غذایی داخل محفظه را چک کنید تا مطمئن شوید تنظیم دمای یخچال شما به خوبی صورت گرفته است.

تنظیم دما با صفحه نمایش 

در یخچال های مدرن با برندهای گوناگون و مطرح در جهان ما با صفحه نمایش روبرو هستیم که می توانیم تنظیم دمای یخچال را با آن انجام دهیم. معمولاً این صفحات نمایش روی درب یخچال نصب شده‌ اند. باید این را بدانید که لازم است دقت بیشتری در اجرای برنامه ها با وسایل دیجیتال داشته باشید. برخی از این صفحات نمایش دارای دکمه هستند و برخی دیگر لمسی می باشند که نوع دوم جدید تر و بروز تر از نوع اول است.

تنظیم دمای یخچال با همان درجاتی که در بالا ذکر شد، صورت می پذیرد. برای این کار ابتدا گزینه fridge و یا Refrigerator را انتخاب کنید. بهتر است ابتدا یخچال خود را روی ۳۷ درجه فارنهایت یا ۳ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. اگر از سرمای آن راضی نبودید می توانید ۴۰ درجه فارنهایت یا ۴ درجه سانتیگراد را انتخاب نمایید. برای این نوع یخچال ها نیز باید حدود ۶ ساعت فرصت برای خنک شدن محفظه بگذارید.

اطمینان حاصل کردن از دمای محفظه 

برای اینکه بتوانید از دمای محفظه داخل یخچال خود مطمئن شوید بهتر است از یک دماسنج استفاده کنید تا میانگین دمای داخل یخچال شما را اندازه گیری کند. سپس به مقایسه دمای اندازه گیری شده و دمای تنظیم شده بپردازید.

تنظیم دمای فریزر

در حالت معمول تنظیم دمای فریزر شما باید  ۲- تا ۴- درجه فارنهایت که معادل ۱۸- تا ۲۰- سانتی گراد می باشد، تنظیم شود. تنظیم دمای فریزر نیز با استفاده از همان صفحات نمایش دیجیتالی با انتخاب گزینه freezer امکان پذیر می باشد.

چرا دمای یخچال تنظیم نمی شود؟ 

متاسفانه یکی از مشکلات رایج انواع یخچال ها تنظیم نشدن دمای آنها است. ممکن است شما آن را روی یک درجه ای قرار دهید اما متوجه شوید که آن درجه ثابت نمی ماند؛ در این حالت احتمالا سنسور محیط و فن داخل یخچال شما آسیب دیده و خراب شده است. اگر با این مشکل مواجه شدید باید برای تعویض این قطعات اقدام کنید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود دمای دستگاه شما تنظیم نشود، تمام شدن گاز یخچال می باشد. در این صورت نیز باید کارشناس https://digitamirkar.com برای شارژ گاز دستگاه شما در محل حاضر شود و مشکل را برطرف نماید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول