اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تجدید دیدار با یار شاهد در سومین حرم اهل بیت(ع)

سومین حرم اهل بیت(ع)،همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان، میزبان شهید تازه تفحص شده سردار شهید حاج عبدالله اسکندری است که پیکر مطهرش به تازگی شناسایی شده و بعد از هشت سال فراق از وطن به کشور بازگشته است.

تجدید دیدار با یار شاهد در سومین حرم اهل بیت(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بازهم وعده‌گاه استقبال از شهید عزیز شهرمان، فرودگاه است همان فرودگاهی که مزین به نام شهید آیت الله دستغیب است و رهبر معظم انقلاب میفرمایند: چهره معظّم و دوست داشتنی این مرد خدا محبوب ترین چهره در میان مردم فارس و مورد احترام عمیق مردم در سراسر ایران بود.

دوباره شیرازی‌های عزادار که در غم و عزای حسین جان‌شان بی‌تاب شده‌اند، آمده‌اند تا سَرهای خود را همچون شهید بی‌سر حاج عبدالله اسکندری به پیشگاه امام زمان(عج) هدیه کنند و قهرمان شهرشان را ضمن بدرقه به شجاعتشان ببالند و افتخار کنند به شهیدان‌ خود. به آنهایی که در خاک افتادند تا امروز در خاک نیفتیم، به خون غلتیدند تا در خون نغلتیم و جان دادند تا آبرو بگیریم و سَر دادند تا سربلند باشیم.

کاروان شهید از فرودگاه بین اللملی شهید آیت‌الله دستغیب حرکت می‌کند تا خود را به میعادگاه همیشگی عاشقان برساند، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس  استان فارس مقصد این کاروان حسینی در ساعت ۲ بامداد است، زن و مرد حسین حسین گویان و بر سر و سینه‌زنان، شهید را تشییع می‌کنند. 

بوی اسپند و گلاب خیابان‌های سومین حرم اهل بیت(ع) را پرکرده بود و نوای «عجب محرمی شده امسال» دل هر شنونده‌‌ای را به لرزه می‌انداخت.

اولین صبحی که شهید بی‌سر، حاج عبدالله اسکندری بعد از ۸ سال دوری از زادگاهش میزبان همشهریان خود است و مردم و مسؤولان در صبح روز جمعه دعای ندبه را بر سر بالین این شهید بزرگوار زمزمه می‌کنند.

 

مقصد دوم این شهید بزرگوار، در منزل خودش است تا برای بار آخر همسر و فرزندان، او را ببینند و شفاعت مردم عزیزمان و ظهور آخرین منجی عالم بشریت را از او طلب کنند. شهیدی که در آخرین تماس خود به همسرش گفته بود: تصدقت شوم برایم دعا کن.

مقصد سوم نیز حضور در بین عزاداران عاشقان اباعبدالله حسین است، هیئت رهپویان وصال شیراز که هرسال با اجرای برنامه‌های مختلف توانست تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان را به محل برگزاری سوگواری رهسپار کند، در این مراسم نیز عزاداران حسینی با توسل به شهید اسکندری عزاداری کردند.

بنا به گزارش فارس، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری که به «سردار بی‌سر» در میان مدافعان حرم اهل بیت (ع) شناخته می‌شود در خردادماه سال ۱۳۹۳ در محور حلب به شهادت رسید و پیکر پاک مطهرش بعد از ۸ سال دوری از میهن عزیزمان، روز دوشنبه همزمان با عاشورا حسینی در دالرحمه شیراز تشییع و تدفین می‌شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول