اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

شکایت بنیاد «نظربایف» از روزنامه نگاران آمریکایی به دلیل نشر اکاذیب

بنیاد «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور سابق قزاقستان از پایگاه خبری آمریکایی موسوم به «شبکه توسعه روزنامه نگاری» به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرد.

شکایت بنیاد «نظربایف» از روزنامه نگاران آمریکایی به دلیل نشر اکاذیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بنیاد «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور سابق قزاقستان علیه پایگاه خبری آمریکایی موسوم به «شبکه توسعه روزنامه نگاری» (Journalism Development Network) که فعالیت خود را روی موضوعات مربوط به جرایم سازمان یافته و مبارزه با فساد مالی متمرکز کرده است، به دادگاه شکایت کرد.

بنابر نوشته نشریه آمریکایی «Courthouse News Service»، دلیل شکایت بنیاد نظربایف به دادگاه مطلب سایت یادشده است که در 19 ژانویه سال جاری میلادی منتشر شده و در آن آمده است که نخستین رئیس جمهور قزاقستان از طریق این بنیاد بر میلیاردها دلار که برای تأمین مالی پروژه‌های آموزشی در این کشور در نظر گرفته شده است، به طور کامل کنترل دارد.

طرف شاکی معتقد است که فرضیات بیان شده در این مطلب مبنی بر سوءاستفاده از وجوه، غیر واقعی و تهمت آمیز بوده و موجب بی‌اعتباری این بنیاد می‌شود.

بنیاد نظربایف ضمن شکایت کردن، از متهم غرامت مادی خواسته است که میزان آن اعلام نشده است.

در همین زمینه «درو سالیوان» مدیر اجرایی «شبکه توسعه روزنامه نگاری» عنوان کرد: دلیلی بر ادعای این بنیاد قزاقستانی وجود ندارد و روزنامه نگاران بر نظر و دیدگاه‌های خود در رابطه به موضوع مورد بحث پایبند خواهند ماند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول