اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان‌های استان اصفهان+ تصاویر

مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی صبح امروز با حضور مادران و کودکان خردسالشان در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان‌های استان اصفهان+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هم‌زمان با همایش بزرگ جهانی شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام همچون سال‌های گذشته گردهمایی بزرگ سربازان باب‌الحوائج حضرت علی‌ اصغر(ع) در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد.

مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی صبح امروز با حضور مادران و کودکان خردسالشان در مصلای نماز جمعه شاهین‌شهر برگزار شد.

در این مراسم مداحان اهل‌بیت با مرثیه‌خوانی و روضه‌خوانی به یاد لبان تشنه حضرت علی‌اصغر(ع) نوزاد شش‌ماهه امام حسین(ع) به عزاداری پرداختند.

مادران در حالی‌ که شیرخوار خود را مزین به لباس و سربند حضرت علی‌اصغر(ع) کرده بودند هم‌نوا با حضرت رباب برای طفل ۶ ماهه امام حسین(ع) مادرانه زمزمه کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی همچنین با حضور جمع زیادی از مادران محب اهل‌بیت(ع) در حسینیه انقلاب سمیرم برگزار شد؛ این مراسم که هر ساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، امسال نیز با حضور مادران محب اهل‌بیت(ع) و نوزادانشان در حسینیه انقلاب با حضور مداحان شهرستان برگزار شد.

در شهرستان نطنز و در چند نقطه دائم نیز مراسم به‌ صورت باشکوه برگزار شد، مراسم شیرخوارگان حسینی در خیمه بسیار زیبای حسینیه ارشاد علیا نطنز، مرکز هیأت حضرت علی‌اصغر شهرک امیریه و در بادرود و خالدآباد برگزار شد.

در شهر بادرود این مراسم در سالن بزرگ ورزشی و به همت هیأت طفلان حضرت مسلم و برنامه با پخش نماهنگ، اجرای گروه سرود کربلا، قرائت نذرنامه، گهواره گردانی و پذیرایی با بیست دیگ آش نذری برگزار شد.

مردم شهر زواره نیز در خیمه حسینی سبز زواره این مراسم را گرامی داشتند.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشوراست که به یاد کودکان شهید در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و سایر کشورها، همه‌ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود و محور اصلی همایش شیرخوارگان حسینی زنان هستند که فرزندان خود را نذر قیام حضرت صاحب‌الزمان(عج) می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول