اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۴ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با هفتم محرم با هدف گرامیداشت یاد حضرت علی‌اصغر (ع) طفل شیرخوار شهید کربلا در ۲۴ بقعه متبرکه استان برگزار شد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۴ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در حاشیه مراسم شیرخوارگان حسینی بیرجند اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی امروز همزمان با هفتم محرم با هدف گرامیداشت یاد حضرت علی‌اصغر (ع) طفل شیرخوار شهید کربلا در ۲۴ بقعه متبرکه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در امامزادگان باقریه بیرجند افزود: در این همایش بیش از ۲۵۰ لباس و سربند شیرخوار حسینی به صورت رایگان قبل از مراسم بین شرکت‌کنندگان توزیع شده است.

وی یادآور شد: قرائت قرآن، مداحی، روضه، سخنرانی، گهواره‌گردانی و نذرنامه خوانی از مهمترین برنامه‌های این همایش بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در این آیین که بیشتر آنها را بانوان تشکیل دادند با در دست گرفتن کودکان شیرخوار خود و پوشاندن لباس‌های همانند در غم مظلومیت سید و سرور سالار شهیدان به سوگواری پرداختند.

وی عنوان کرد: به تصویر کشیدن حادثه جانسوز کربلا، بیان اهداف قیام عاشورا، تقویت نهضت عاشورایی، بیعت مادران و اعلام آمادگی برای تربیت سربازان امام زمان (عج) از جمله اهداف برگزاری این آیین است.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول