اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشییع باشکوه مسافران بهشت بر دستان مردم حسینی اصفهان+ تصاویر و فیلم

مردم شهر شهیدان امروز همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان میزبان سه تن از شهدای تازه تفحص شده شهیدان محمدرضا محمدشفیع جلال‌آبادی، سید عبدالجبار موسوی و حیدرعلی فتوحی بودند که پیکرهای مطهرشان به تازگی شناسایی شده و به کشور بازگشته است.

تشییع باشکوه مسافران بهشت بر دستان مردم حسینی اصفهان+ تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مردم شهر شهیدان امروز همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان میزبان سه تن از شهدای تازه تفحص شده شهید محمدرضا محمدشفیع جلال آبادی، شهید سید عبدالجبار موسوی و شهید حیدرعلی فتوحی بودند که پیکرهای مطهرشان به تازگی شناسایی شده و به کشور بازگشته است.

این بار هم وعده‌گاه میدان پرافتخار بزرگمهر است همان میدانی که از آن شهدای امنیت را آنگونه تشییع کردند که آقاجانمان در وصف این مردم فرمودند: درود خدا بر این جوان‌های اصفهانی، درود ملائکه‌ی الهی بر آن‌ها، درود خدا بر مردم شهیدپرور اصفهان که آن تشییع‌ جنازه‌ی عجیب را برای این جوان‌ها به راه انداختند. مردم اصفهان هم جزو پیشگامان این نهضت و این حرکت‌اند. این خیلی کار مهمّی است.» 

 

و این بار هم اصفهانی‌های عزادار که در غم و عزای حسین جان‌شان بی‌تاب شده‌اند، آمده‌اند تا سر دست بگیرند قهرمانان را و بدرقه کنند این لاله‌های گلگون را تا شهرهای‌شان و ببالند و افتخار کنند به شهیدان‌شان به آن‌هایی که در خاک افتادند تا امروز در خاک نیفتیم، به خون غلتیدند تا در خون نغلتیم و جان دادند تا آبرو بگیریم...

 

 

کاروان شهدا از میدان بزرگمهر حرکت می‌کند تا خود را به میعادگاه همیشگی عاشقان برساند، گلستان شهدای اصفهان مقصد این کاروان حسینی است، زن و مرد حسین حسین بر سر زنان و سینه‌زنان شهدا را تشییع می‌کنند. 

 

بوی اسپند و گلاب خیابان‌ها را پرکرده بود و نوای «کجایید ای شهیدان خدایی» دل هر رهگذری را به لرزه می‌انداخت.

 

شیرزنان اصفهانی زینب‌وار از پیکر برادر ۲۰ ساله‌شان استقبال می‌کنند، روی سر می‌زنند و روضه قاسم می‌خوانند که امروز قاسم‌هایشان بازگشته‌اند.

 

 

حضور گسترده اقشار مختلف مردم برای تشییع پیکر این شهید والا مقام، بیانگر وفاداری مردم به آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا بود و حضور چشمگیر خانواده‌های شهدا و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم نیز موید این موضوع است.

یکی می نوشت «شفاعتمان کنید» و دیگری «کاش من هم شهید شوم»، «سلام ما را به اباعبدالله الحسین(ع) برسانید و  آری امروز همه به میدان عمل آمده بودند تا بار دیگر عزم خود را بر حرکت پویا و انقلابی در مسیر شهیدان و دفاع از حریم ولایت به خوبی به منصه ظهور برساندند.

 

 

دختری با عجله خود را به ورودی گلستان شهدا می‌رساند و می‌پرسد که مهمانان رسیده‌اند یا خیر، با جواب منفی که رو برو می‌شود نفس راحتی می‌کشد و تعریف می‌کند: در شرکت چاپ کار می‌کنم، پوسترهای برنامه تشییع را برای چاپ به شرکتمان آوردند و وقتی دیدم به دلم افتاد که من هم به استقبال شهدا بیایم ولی چون چادر همراهم نداشتم برای آمدن به شک افتادم؛ اما خودشان دعوتم کردند و حالا اینجا هستم.

و حالا آفتاب ششم محرم به یاد قاسم‌ابن الحسن(ع) در حال غروب است که پیکرهای مطهر شهیدان به گلستان شهدا و به کنار همرزمانشان می‌رسد،وقت وداع است و مردم به دور تابوت حلقه‌ زده‌اند تا برای آخرین بار هر چه در دل دارند با علی‌اکبرهای خمینی بزنند و دیگر وقت خداحافظی است تا مردم دیار نجف‌آباد، خمینی‌شهر و سمیرم میزبان لاله‌ها شوند.

 

نام اصفهان با شهدای پرافتخارش گره خورده است، فرقی ندارد هفتم محرم ۵۷ باشد یا ششم محرم ۱۴۰۱، این مردم در راه شهیدان استوار و ثابت‌ قدم‌اند، چهل و چهار سال پیش لاله‌های پرپر شده در راه آزادی را روی دست گرفتند و فریاد انقلاب سر دادند وحالا هم با همان شور و شعور حسینی سه قهرمان دوران دفاع را بر سر دست گرفتند و تشییع کردند؛ به حق که قدم‌گاه شهیدان است این شهر...

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول