اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«سازمان خرما» در کشور ایجاد شود/ پیشنهاد جایگزینی خرما با قند و شکر در ادارات

رییس اتاق بازرگانی استان بوشهر از پیشنهاد استفاده خرما به جای قند و شکر در ادارات و شرکت های هواپیمایی خبر داد.

«سازمان خرما» در کشور ایجاد شود/ پیشنهاد جایگزینی خرما با قند و شکر در ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست میز تخصصی خرما اظهار داشت: باید به دنبال مدیریت عاشورایی باشیم و با ریسک پذیری بالا، خستگی را حذف کنیم و از کمبودات و مشکلات نهراسیم و خرما ما نیز نیازمند چنین مدیریتی است.

خرما در کشور هیچ متولی ندارد

وی با بیان اینکه در زمینه قیمت، صادرات و معرفی خرما کار جدی انجام نشده، تصریح کرد: سازمان خرما باید تاسیس شود ، محصولی چون چایی در دو استان کشور تولید می‌شود و یک سازمان در کشور برای این محصول وجود دارد اما متاسفانه برای خرما اینگونه نیست؛ محصول خرما تا زمانی که در سطح ملی متولی و سازمانی نداشته باشد در زمینه فروش صادرات و قیمت شاهد مشکل خواهیم بود.

کرمی افزود: برای محصول خرما مسؤولان باید برنامه دراز مدت داشته باشند و سیل اخیر نیز خساراتی به نخل داران وارد نمود که این مسئله نیز دنبال شود.

خرما باید جایگزین قند و شکر در ادارات شود

خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر بیان داشت: اتاق بازرگانی استان نهادهای زیادی را تشکیل داده است و در سال‌های گذشته نیز تشکل خرما در این اتاق شکل گرفت و به دنبال آن نمایشگاه و جشنواره‌هایی برگزار کردیم و دستاوردهای خوبی مانند افزایش سرانه و فروش خرما را شاهد بودیم.

گزدرازی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در استان انجمن ملی خرما بوشهر به عنوان انجمن برتر کشوری شناخته شد.

وی گفت: هر ساله در پایان جشنواره خرما بیانیه‌ای خوانده می‌شود و دارای مصوباتی است که باید دبیرخانه خرما به دنبال تحقق آن باشد و اگر بتوانیم این مصوبات را تحقق کنیم می‌توانیم تحول قابل توجهی در خرما کشور ایجاد کنیم.

رییس اتاق بازرگانی استان بوشهر بیان کرد: خرما باید جایگزین قند و شکر در ادارات ما شود و شرکت‌های هواپیمایی نیز از این محصول در پروازهای خود در سبدهای تغذیه‌ای استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول