اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

10 شب 10 منبر| علوی تهرانی: 2 راهکار برای آن که گناهان به حسنات تبدیل شود

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: دین‌داری باید بر مهار نفس مترتب باشد که اگر مهار نشود دین‌داری آنچه که باید نخواهد بود. این اتفاق با مطالعه کتاب «جهاد با نفس» اثر شیخ حر عاملی محقق می‌شود.

10 شب 10 منبر| علوی تهرانی: 2 راهکار برای آن که گناهان به حسنات تبدیل شود

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی سخنران مذهبی در مراسم عزاداری شب ششم ماه محرم مسجد حضرت امیر (ع) اظهار داشت: عامل مهمی که دین را می‌تواند از بین ببرد، نفس است لذا دین‌داری باید بر مهار نفس مترتب باشد که اگر مهار نشود، دین‌داری آنچه که باید نخواهد بود. برای تهذیب نفس دو راه وجود دارد اول اینکه فرد نزد استادی برود که ذره ذره جلو رود. این از جهاتی مقدور نیست زیرا اولاً استادش نیست و ثانیاً در این شرایط زمانی، افراد حال این را ندارند که خود را محصور استادی کنند.

وی افزود: این اتفاق با مطالعه کتاب «جهاد با نفس» اثر شیخ حر عاملی محقق می‌شود. این کتاب هم اعراب گذاری شده است و هم ترجمه شده است. پشت جلد کتاب هم جمله‌ای از آیت‌الله بهجت آمده است که اگر کسی این کتاب را شبی یک صفحه بخواند و تلاش کند خود را براساس آن تغییر دهد، در طول سال خواهد دید که تغییر اساسی کرده است.

علوی تهرانی گفت: اگر خداوند تلاشی از ما ببیند قطعاً جذب را محقق خواهد کرد. همه دوست دارند در ورزش رزمی به کمربند مشکی برسند اما این تنها باید تلاش محقق می‌شود. هرکس موفق است که عزم داشته باشد. امیرالمومنین می‌فرماید: مراقب دین باشید و به دین خود تمسک کنید. کسی شما را از دین خارج نکند و از دین برنگرداند. دشمن در کمین است که دین را از شما بگیرد. ایشان ادامه می‌دهد: چرا باید مراقب دین باشید زیرا لغزش در بستر دین ارزشش بهتر از نیکوکاری در بستر بی‌دینی نیست زیرا لغزشش در فضای دین پذیرفته می‌شود اما نیکوکاری در فضای غیردین اصلاً پذیرفته نمی‌شود.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه دین داری بها دارد و باید بهای دین داری را داد. نمی‌شود که شناسنامه‌ای دین‌دار بود، گفت: اگر کسی مشرک نباشد و لغزش کند خدا توبه‌اش را می‌پذیرد اما گناه شرک را نمی‌پذیرد که این در آیات قرآن هم مطرح شده است. باب رحمت خداوند توبه، غفران و تبدیل اعمال و ... است. چه کنیم این تبدیل اعمال شامل ما شود؟ امام معصوم می‌فرماید هرکس یک قدم برای رفع مشکل و کار بنده مسلمان بردارد، خداوند سیئاتش را پاک می‌کند و جایش حسنه می‌نویسد. دوم اینکه کسی که می‌خواهد گناهانش تبدیل به خوبی‌ها شود باید عاشق امام جواد(ع) باشد. زیارت ایشان سیئه را پاک می‌کند و جایش حسنه می‌نویسد.

صوت کامل این سخنرانی به شرح زیر است:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول