اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کیفیت الیاف تولیدی در فارس رتبه اول کشوری را دارد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه این استان از نظر کیفیت الیاف مقام نخست کشوری دارد گفت :سال گذشته فارس با تولید ۵۹۲۰۰تن وش پنبه رتبه اول در کشور را کسب کرد.

کیفیت الیاف تولیدی در فارس رتبه اول کشوری را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: میانگین عملکرد وش پنبه کشور در سال گذشته ۲۵۰۰کیلوگرم در هکتار بود و استان فارس جزو سه استانی است که بیش از ۳ هزار کیلوگرم عملکرد در هکتار دارد.

صادق ادامه داد: در سال زراعی جاری پنبه در ۱۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع فارس کاشته شد.

مهدی صادقی با بیان اینکه کاشت پنبه در ۱۲ شهرستان استان فارس از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و در اواسط تیرماه پایان یافت گفت: بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به شهرستان‌های داراب و لارستان است.

صادقی با اشاره به اینکه ۱۴رقم پنبه از ارقام گواهی شده داخلی و خارجی در فارس کشت شده است، اظهار کرد: ارقام داخلی گلستان، ساجدی، ارمغان، حکمت، شایان، تابان و لطیف و ارقام خارجی ماکسا، کاریسما، فلش، لیدر، لودوس و ba ۱۰۱۰ کاشته شد.

به گفته صادقی؛ از ردیف کار، خطی کار و دستگاه‌های کشت مستقیم برای کاشت پنبه استفاده می‌شود.
او اظهار کرد: از سطوح کشت شده، ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار نشتی، ۱۶۰۰هکتار سیستم آبیاری تیپ و مابقی به صورت غرقابی مشروب می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه در سال جاری کشت قراردادی پنبه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، عنوان کرد: در استان فارس کشت قراردادی در سطح ۶۴۰۰ هکتار اجرا شد.

انتهای خبر/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول