اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معلمانم ذهنیت برنده شدن را به من آموزش دادند

یکی از برترین های کنکور سراسری در لارستان با بیان اینکه معلمان و مدیرانی داشته‌ام که به من یاد دادند باید ذهنیت یک برنده را داشته باشم، گفت: دوست دارم در رشته روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه تحصیل بدهم.

معلمانم ذهنیت برنده شدن را به من آموزش دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، ماراتن نفس‌گیر کنکور ۱۴۰۱ به لحظات حساس خود رسیده و اکنون نوبت به اعلام نتایج آن رسیده تا شرکت‌کنندگان در این آزمون مهم و سرنوشت‌ساز نتیجه تلاش‌های چندساله خود را ببینند.

عرفان حمیده از نوجوانان بااستعداد شهر «خور» لارستان بنا به اعلام نتایج اولیه توانسته رتبه ۵۰ رشته انسانی را از آن خود کند و از معدود داوطلبان کنکور در منطقه لارستان است که توانسته رتبه دو رقمی را کسب کند.

خبرنگار فارس در لارستان گفت‌وگویی را با این دانش‌آموز انجام داده است که در ذیل می‌خوانیم:

 لطفا خود را معرفی کنید و بگویید که در کنکور چه رتبه‌ای آوردید: 

 عرفان حمیده، اهل شهر خور لارستان هستم که موفق به کسب رتبه ۵۰ کنکور سراسری در رشته علوم انسانی و ۲۵۱ رشته زبان انگلیسی کشوری را بدست آورم.

 مقاطع تحصیلی خود را چگونه گذرانده‌اید؟

مقطع ابتدایی و متوسطه اول را به ترتیب در دبستان محمدطالب و دبیرستان خواجه‌نصیر شهر خور گذرانده‌ام و در مقطع متوسطه دوم، در دبیرستان نمونه‌دولتی شهید نصیری‌لاری تحصیل کرده‌ام.


شیرین‌ترین دوران تحصیلی شما کدام مقطع بوده است؟

فکر ‌می‌کنم شیرین‌ترین‌ مقطع تحصیلی‌ام متوسطه اول و سه سالی که در خواجه‌نصیر تحصیل کرده‌ام باشد. طبیعتا سخت‌ترین مقطع تحصیلی‌ام را در سه سال گذشته تجربه کرده‌ام. مهم‌ترین‌ دلیل آن نیز آموزش‌های مجازی و مهم‌تر از آن فشار و استرس ناشی از کنکور سراسری می‌باشد.


 نحوه مطالعه شما برای کنکور چگونه بوده است؟

شاید در ابتدا، آن‌چنان که باید به درس خواندن عادت نکرده بودم. اما رفته رفته نحوه برنامه‌ریزی صحیح را یاد گرفتم و حتی برای کوتاه‌ترین دقایق خود، هدفمند رفتار می‌کردم. کلاس‌های آموزشی زیادی شرکت نکردم مگر اینکه واقعا به آن نیاز داشته باشم. سعی می‌کردم خودم با مطالعه درسنامه‌ها و تست زدن، مشکلاتم را برطرف کنم. ساعت مطالعه‌ نسبتا خوبی داشتم. در تابستان به طور میانگین ۸ ساعت در روز مطالعه می‌کردم و در چند ماه پایانی کنکور آن را به ۱۲ ساعت در روز افزایش دادم.

 مشوق اصلی شما برای موفقیت در کنکور؟

قطعا همیشه انگیزه‌ها و حمایت‌هایی که از سوی پدرم دریافت می‌کردم باعث می‌شد نهایت تلاشم را انجام دهم. پدرم فقط چند ماه از پروسه درس‌ خواندن من در کنارم بود. اما یاد او و حمایت‌های همیشگی‌اش همیشه به من قوت قلب می‌داد. 

نقش معلمان در موفقیت شما؟

من همیشه به این معلمان و مدیران مدیون هستم. کسانی که به من یاد دادند برنده شدن در درس‌خواندنِ صرف نیست. ما باید ذهنیت یک برنده را داشته باشیم. توانایی‌های‌مان را بشناسیم، اهداف‌مان را دوست بداریم و از تلاش برای رسیدن به آن‌ها دست نکشیم. دوست دارم تعدادی از این دلسوزان را نام ببرم، آقایان زاهدی، محمودی، مطهرنیا از مدیران مقاطع تحصیلی‌ام وهمچنین آقای شمس به عنوان مشاور من در دو سال گذشته. از صمیم قلب، از این بزرگواران تشکر می‌کنم.

 توصیه شما به دانش‌آموزان کنکوری؟

یک دانش‌آموز کنکوری باید در اولین مرحله، خودش و توانایی‌هایش را به خوبی بشناسد و سپس با توجه به این موارد اهداف خود را انتخاب کند. در مرحله بعدی باید با تلاش و استمرار کامل، به اهدافش پایبند باشد. هرچه اهداف ما بزرگ‌تر باشد، مسیرمان در دست‌یابی به آن‌ها سخت‌تر می‌شود. اما‌ همین اهداف بزرگ، ما را وادار به انجام کارهای بزرگ می‌کند.

 در دانشگاه چه رشته‌ای را انتخاب می‌کنید؟

رشته روانشناسی را انتخاب کرده‌ام. برای انتخاب دانشگاه باید تا شهریور ماه منتظر بمانم تا نتیجه نهایی اعلام شود. اما امیدوارم بتوانم با این رتبه‌ام، در دانشگاه شهید بهشتی ادامه تحصیل دهم.

انتهای خبر/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول