اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

گذری در خیابان‌های محرمی کابل؛ شور حسینی همه جا را فرا گرفته است +فیلم

هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و رهبر آزادگان، حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) مردم شیعه و اهل‌سنت افغانستان به عزاداری درخیابان‌های این شهر پرداختند.

گذری در خیابان‌های محرمی کابل؛ شور حسینی همه جا را فرا گرفته است +فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سایت افغانستان خبرگزاری فارس، هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و رهبر آزادگان، حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) مردم شیعه و اهل‌سنت افغانستان مانند سال‌های گذشته شهر و دیار خود را مزین به علامات و نقوش مربوط به عزاداری سرور و سالار شهیدان نموده‌‍‌اند.

وقتی از مردم درباره این شعارها و تابلوهای شهری بزرگ می‌پرسیم، تقریباً پاسخ یکسان است؛«دنیای غرب در برابر ما ایستاده و با تحریم‌هایش گلوی مردم افغانستان را می‌فشارد، اما افغان‌ها عزتمند هستند و درس عاشورای امام حسین(علیه‌السلام) عزت است، پس محرم بهترین زمان برای سر دادن شعار ایستادگی است».

این روزها در گوشه و کنار شهر کابل شاهد برپایی و اکران این تابلوها هستیم که حال و هوایی خاص در ایام محرم در پایتخت افغانستان طنین‌انداز کرده است.

 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول