اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معرفی ۱۰هزار زوج نابارور برای دریافت تسهیلات بانکی

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از معرفی ۱۰هزار زوج نابارور برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد.

معرفی ۱۰هزار زوج  نابارور برای دریافت تسهیلات بانکی

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، آیین امضای تفاهم‌نامه ارائه خدمات غربالگری اسکلتی و حرکتی و‌استعدادیابی ورزشی کودکان و نوجوانان ۷تا ۱۷ سال ما بین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور امروز برگزار شد.

در این مراسم، حمیدرضا علیان زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار کرد: جامعه هدف این تفاهم نامه امروز مناطق کم برخوردار و افراد کم برخوردار جامعه هستند و فلسفه این رویداد این است که انشالله بتوانیم به سهم خود در خدمت به مردم عزیز و افراد نیازمند موفق عمل کنیم و ادای دین کرده باشیم.

وی با اشاره به ماموریت‌های بنیاد۱۵ خرداد، خاطرنشان کرد: در بحث سلامت یکی از ماموریت های اصلی ۱۵ خرداد در دوره جدید کارویژه های جدیدی است که طراحی و مدون شده اند، از آن جمله می‌توان به حمایت از درمان بیماران محروم، سرطانی و صعب العلاج و غربالگری شنوایی اشاره کرد و در ادامه ما به حمایت از درمان‌ زوج‌های نابارور با کمک تسهیلات  بانکی پرداختیم که امروز بالغ بر ۲هزار متقاضی به نظام بانکی معرفی شده و تا پایان سال این آمار به ۱۰هزار زوج خواهد رسید که خیرین نقش مهمی را در این باره ایفا می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: در حوزه غربالگری اسکلتی و استعدادیابی مفتخریم که با کمک همکاران عرصه‌های دیگر سطح‌های بندی را انجام داده و نهایتا به استعدادهای برتر کشور خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: این فرایند به کودکان و نوجوانانی که با مشکلات حاد روبرو هستند کمک خواهد کرد تا از آسیب‌های آتی پیشگیری کند.

در ادامه، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) همواره یاری گر ما بوده چه در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه برقراری عدالت آموزشی تلاش شده و این تفاهم نامه یک قدم به جلوتر است تا در عرصه تعلیم و تربیت محرومیت زدایی‌ها صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام آهنگ خوبی داشته است و یاور دانش آموزان بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عقد این تفاهم نامه در راستای اصل ۲۹ و ۳۰ قانون اساسی است، اقتضائات امروز ما در سلامت جسمی و روحی و روانی ایجاب می‌کند که برخی از عوامل به کمک آموزش و مرورش بیایند. که از آن جمله تلاش برای محرومیت زدایی از سوی بنیاد ۱۵ خرداد بوده و این دوستان سرمایخ‌های اجتماعی خوبی ایجاد کرده‌اند تا ما را در رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت کمک کنند

ستاری فرد ادامه داد: اساس پیشرفت هر کشوری مبتنی بر نیروی انسانی است و طبیعتا باید توانمند و سالم باشند تا بتوانند به پیشرفت همه جانبه کشور کمک کند. فقر حرکتی چاقی و کم حرکتی دانش آموزان و تغییر سبک زندگی دانش آموزان به سمت کم تحرکی و به سمت بازی های دیجیتالی و الکترونیکی رفته که باعث معضلات جدی دانش آموزان شده است که شناسایی و غربالگری آنها گام نخست برای حل این مسائل است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما در ۵سال اخیر ۱۰ درصد به نرخ اضافه وزن دانش آموزان افزوده شده است. نرخ سو تغدیه دانش آموزان نگران کننده است لذا نیاز است هم در بعد تغدیه دانش آموزان و سلامت دانش آموزان برنامه ریزی جدی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول