اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مرکز آموزش عالی شهرضا باید به سمت دانشگاه جامعه‌محور پیش برود

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: مرکز آموزش عالی شهرضا باید به سمت دانشگاه جامعه‌محور پیش برود و بر این اساس نیازهای شهر احصا شود و متناسب با آن رشته تعیین شود، رشته‌هایی که نیازهای شهرضا را پاسخ دهد.

مرکز آموزش عالی شهرضا باید به سمت دانشگاه جامعه‌محور پیش برود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان عصر امروز در آیین تکریم و معارفه مرکز آموزش عالی شهرضا با بیان اینکه اگر با اتحاد، وحدت و همدلی حرکت کنیم مرکز آموزش عالی در چند سال آینده به اندازه دانشگاه اصفهان توان بالقوه خود را به فعلیت می‌رساند، اظهار داشت: باید این مجموعه منسجم و متحد حرکت کند تا این دانشگاه پیشرفت کند.

وی با تأکید بر اینکه باید شاخص‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مرکز آموزش عالی شهرضا ارتقا پیدا کند و در این راه از تجارب مدیران قبلی استفاده کرد، افزود: هرم دانشجویی و هیأت علمی باید رصد شود و وضعیت آن مشخص و تغییر پیدا کند.

هرسیج بیان کرد: مرکز آموزش عالی شهرضا باید به سمت دانشگاه جامعه‌محور برود و بر این اساس نیازهای شهر احصا شود و متناسب با آن رشته تعیین شود، رشته‌هایی که نیازهای شهرضا را پاسخ دهد و متناسب با آن کار تحقیقاتی انجام شود تا منجر به حل مسأله شود.

رئیس دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه کارهای تیمی و تحقیقاتی و پژوهشی معطوف به حل مسأله باید انجام شود، عنوان کرد: یکی از معضلات کشور به ویژه در سطح اشتغال، معضل بیکاری دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که باید حل شود، دانشگاه‌ها باید در تحقق شعار سال پیشتاز باشند.

وی با بیان اینکه نوآوری و ابتکار و خلاقیت منجر به حل مسأله می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در مراکز رشد مشغول به کار هستند.

هرسیج با تأکید بر اینکه بعضی از صنایع بسیار قدیمی است و باید به روز شود و این بروزرسانی باید توسط اساتید و دانشجویان انجام شود، ادامه داد: در بحث جهاد تبیین بسیاری از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از نظر علمی قوی هستند اما تغذیه فکری و فرهنگی نشدند و مشکل درست شده است، بعضی از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نگاه‌شان به بیرون است.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه اگر مدعی پیروی از امام حسین(ع) هستیم باید هزاران سختی را تحمل کنیم، خاطرنشان کرد: اگر عزت و استقلال کشور را بخواهیم باید سختی‌ها را تحمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکلات دانشجویی و بسیج دانشگاه باید فعال شوند، تصریح کرد: در حوزه جهاد تبیین ضعف داریم، امام حسین(ع) و امام علی(ع) شهید جهاد تبیین هستند.

 

مرکز آموزش عالی شهرضا نیاز به حمایت دانشگاه اصفهان دارد

محمدرضا عبدی رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا در ادامه این مراسم گفت: امانت سنگینی تحویل بنده شد و امیدوار هستم با کمک مجموعه و مسؤولان شهر این امانت را به سر منزل مقصود برسانم.

وی با بیان اینکه از سال ۶۹ به صورت جدی با شهرضا و بخش آموزش عالی شهرضا آشنایی دارم و در بخش‌های مختلف فعالیت داشتم، افزود: چند سالی درگیر تأسیس مرکز آموزش عالی شهرضا بودیم و بعد از تهیه اساس‌نامه این مهم را به مجموعه‌ای از دانشگاهیان شهر واگذار کردیم.

عبدی با بیان اینکه در سال ۸۵ افتخار فعالیت در دانشگاه اصفهان را پیدا کردم، گفت: این مرکز تلاش خود را خواهد کرد در راستای راهبردها و برنامه‌ها و شعار کلیدی دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز حرکت کند و تمام توان خود را در این مسیر خواهد گذاشت و بدون شک این مهم با همکاری اعضای هیأت علمی و کارمندان و دانشجویان و کانون‌های فعال محقق خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا با بیان اینکه مرکز آموزش عالی شهرضا معدن طلای ناب از نیروهای جوان انقلابی و متخصص است و با کمک آن‌ها می‌توانیم در زمینه فرهنگی،آموزشی و پژوهشی و کارآفرینی گام برداریم و به نتایج موردنظر برسیم، عنوان کرد: این مرکز با ۱۰ سال سابقه، ۷ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، ۹۰۰ دانشجو، ۲۱ هیأت علمی و ۲۷ کارمند با وجود تلاش‌ها و موفقیت‌هایی که داشته همچنان چالش‌هایی دارد و برای اینکه بر آن غلبه کنیم نیاز به چتر حمایتی دانشگاه اصفهان، مسؤولان شهر و همکاری مجموعه مرکز شهرضا را داریم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تثبیت مالکیت‌ها را به نتیجه برسانیم و بخشی از پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم و محوطه‌سازی مناسب و در شأن یک دانشجو فراهم شود و پروژه‌هایی که نیاز توسعه این مرکز است را برنامه‌ریزی کنیم.

عبدی با تأکید بر اینکه افزایش کیفیت آموزش، پژوهش و آزمایشگاه‌ها باید در دستور کار باشد، تصریح کرد: در خصوص مباحث فرهنگی تلاش خواهیم کرد با مشورت کانون‌های فرهنگی شهر و دانشگاه اصفهان و دفتر نهاد مقام معظم رهبری فضای فرهنگی را به گونه‌ای پیش ببریم که جهاد تبیین و گام دوم انقلاب را بیشتر حس کنیم.

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا خاطرنشان کرد: دانشگاه قوی شهر قوی می‌سازد و شهر قوی دانشگاه قوی می‌سازد باید تمام ظرفیت‌های شهر را برای تحقق آن به کار بگیریم.

به گزارش فارس، حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان طی حکمی محمدرضا عبدی عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان را به عنوان رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا منصوب کرد و از زحمات صادق مطهر رئیس سابق مرکز آموزش عالی شهرضا تقدیر شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول