اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سفیر ایران: امنیت منطقه را رژیم صهیونیستی بر هم می‌زند نه ما

سفیر ایران در کویت گفت: آنچه امنیت منطقه را بر هم می‌زند مداخله کشورهای خارجی و نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه است.

سفیر ایران: امنیت منطقه را رژیم صهیونیستی بر هم می‌زند نه ما

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ، «محمد ایرانی» سفیر ایران در کویت در گفت‌وگو با روزنامه «الرأی» این کشور گفت، در عمر کمتر از یک سال دولت جدید ایران علاوه بر دیدار مستقیم میان «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه و همتای کویتی «احمد الناصر الصباح»، چندین تماس تلفنی نیز انجام شده که بر اهمیت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کویت تأکید می‌کند.

وی افزود، ایران تبادل‌نظر و مشورت با دوستان منطقه‌ای درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم را امری ضروری می‌داند خصوصا آنکه روابط دو جانبه از جایگاهی مهم در این تماس‌ها برخوردار است. وزیر خارجه ایران در تماس اخیر علاوه بر دعوت از شیخ احمد الناصر برای سفر به تهران از تحول در مسیر روابط دوجانبه ابراز خشنودی و بر ضرورت تقویت آن تأکید کرد؛ همچنین همتای کویتی را در جریان آخرین تحولات برنامه‌ هسته‌ای و مذاکرات قرار داد.

ایرانی درباره اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر «مداخلات ایران در منطقه» گفت: گمان می‌کنم ما، مردم و همه مقامات منطقه از این اظهارات و اتهامات مکرر خسته‌ شده‌ایم و به آن عادت کرده‌ایم. تصور من این است که مقامات آمریکایی و دیپلمات‌های جدیدی که به منطقه آمده‌اند بر اساس دستورات داده شده به آنها و برای اهدافی که بر هیچ کسی پوشیده نیست موضوع مداخلات ایران در کشورهای منطقه را مطرح می‌کنند.

وی تأکید کرد: این اظهارات، جدید نیست و خوشبختانه مقامات و ملت‌های منطقه به خوبی می‌دانند که هدف از این اظهارات، تفرقه‌افکنی، اختلاف و ایجاد رعب از ایران است. مقامات آمریکایی گمان می‌کنند که بزرگنمایی خطر ایران و ایجاد اختلاف، برای آنها فایده دارد اما از نظر من این اقدامات دیگه قدیمی شده و این حرف‌ها دیگر خریدار ندارد.

ایرانی افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها به صورت رسمی و غیررسمی اعلام کرده که نه تنها در امور کشورهای منطقه مداخله نمی‌کند بلکه سیاست تنش‌زدایی، همکاری مشترک و توسعه روابط با کشورهای همجوار را در پیش گرفته و این را از اولویت‌های سیاست خارجی خود می‌داند؛ شکی نیست که آرامش و امنیت دائم در منطقه به نفع همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران است. آنچه امنیت منطقه را بر هم می‌زند مداخله کشورهای خارجی و نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه است، اینها ثبات و صلح منطقه را تهدید می‌کنند.

انتهای پیام/م/ ت 56

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول