اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع روسیه از نابودی تسلیحات آمریکایی در اوکراین خبر داد

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه تعداد زیادی از سامانه‌های موشکی و تجهیزات نظامی پیشرفته اهدایی آمریکا به کی‌یف در حملات اخیر به اوکراین نابود شدند، گفت شش شهرک دیگر در منطقه دونتسک آزاد شدند.

وزیر دفاع روسیه از نابودی تسلیحات آمریکایی در اوکراین خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از نابودی شش سامانه آمریکایی «سیستم توپخانه موشکی با تحرک بالا» موسوم به هیمارس در اوکراین خبر داد.

شویگو طی نشست خبری در مسکو گفت: «ارسال کنترل‌نشده تسلیحات غربی به اوکراین، امنیت منطقه را به طور جدی تهدید می‌کند. مجموعاً در نتیجه حملات نیروهای روسی به تأسیسات نظامی نیروهای مسلح اوکراین، ۳۳ فروند توپخانه خودکششی هوویتزر آمریکایی و پنج آتش‌بار سامانه موشکی ضدکشتی هارپون منهدم شد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با ارائه آماری از خسارات ارتش اوکراین در جنگ با روسیه، توضیح داد: «شش آتش‌بار و بیش از ۲۰۰ موشک از سامانه‌های هیمارس نابود شدند. طی دو هفته گذشته نیز نیروهای اوکراینی، ۳۹۶ سامانه موشکی ضد تانک جاولین و ۱۲۵ سامانه موشکی ضد هوایی قابل حمل از نوع استینگر را از دست داده‌اند».

این مقام نظامی ارشد روسیه درباره عملیات نظامی ویژه کشورش در منطقه دونباس اظهار داشت که ارتش روسیه در برقراری یک زندگی مسالمت‌آمیز در دونباس و اوکراین مشارکت دارد.

شویگو در این‌باره تصریح کرد:‌«در مجموع، حدود ۱.۴ هزار عملیات بشردوستانه انجام شد که طی آن بیش از ۵۰.۵ هزار تن محموله [به ساکنان شرق اوکراین] تحویل داده شد. مهندسان ارتش به سرعت در حال بازسازی زیرساخت‌های غیرنظامی در مناطق آزاد شده هستند».

ریانووستی به نقل از وی نوشت: «لوله‌کشی آب به طول حدود ۹۰ کیلومتر در کمترین زمان ممکن ساخته شد که تامین آب ۵۰ هزار متر مکعب را برای ساکنان دونتسک و مناطق مجاور فراهم می‌کند. اکنون دو کانال آب دیگر به طول ۶۰ کیلومتر برای ساکنان دونتسک و لوهانسک ساخته می‌شود. تاسیسات حیاتی به صورت برنامه‌ریزی شده در حال احداث و بازسازی هستند».

وزیر دفاع روسیه اضافه کرد: «در این میان ۱۲ ساختمان مسکونی با بیش از هزار آپارتمان، دو مرکز درمانی چند منظوره با مجموع ظرفیت ۲۶۰ تخت و همچنین یک مرکز اداری و امدادی وزارت اورژانس در این مناطق ساخته شده است».

شویگو در ادامه این نشست خبری از آزادسازی شش شهرک دیگر در جمهوری خودخوانده دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.

وی در این‌باره توضیح داد: «پس از به دست گرفتن کنترل قلمرو جمهوری خلق لوهانسک، برنامه‌ریزی شده جمهوری خلق دونتسک نیز آزاد شود. اخیراً شهرک‌های گریگورووکا، برستوویه، استریاپوفکا، پوکروفسکویه، سمیگوریه و نوولوگانسکویه آزاد شده‌اند. نیروگاه حرارتی اوگلگورسک که با ظرفیت ۳۶۰۰ مگاوات بزرگترین در اروپا است، تحت کنترل ما قرار گرفت».

به نوشته ریانووستی، وزیر دفاع روسیه ادامه داد: «نیروهای پدافند هوایی روسیه تأسیسات غیرنظامی در مناطق آزاد شده را تحت پوشش قرار می‌دهند و در نتیجه جان هزاران غیرنظامی را نجات می‌دهند».

بامداد یکشنبه بود که «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی فرمانی لازم‌الاجرا از همه نظامیان و غیرنظامیان خواست فوراً منطقه «دونتسک» را، که خط مقدم درگیری‌ها با روسیه است، تخلیه و عقب‌نشینی کنند (جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر وزارت دفاع انگلیس نیز با بیان اینکه احتمال بازتوزیع نیروهای روس در شرق اوکراین وجود دارد، مدعی شد مسکو در حال تعدیل طرح عملیاتی در تهاجم به دونباس است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول