اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رمز موفقیت نفر ششم کنکور علوم انسانی/ درس خواندن را وظیفه می دانستم

احسان کلاته عربی بدون شرکت در کلاس تقویتی اساتید به نام و یا استفاده از بسته‌های کنکور میلیونی فلان موسسه آموزشی برای علاقه‌اش جنگید.

رمز موفقیت نفر ششم کنکور علوم انسانی/ درس خواندن را وظیفه می دانستم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کنکور همیشه بزرگترین ماراتن دوران تحصیل است، ماراتنی که برندگان آن مدال تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور را بر گردن می‌اندازند و امروز نتیجه ماراتن اعلام شد.

4 دانش آموز مشهدی رتبه های برتر کنکور سراسری در رشته های علوم انسانی و ریاضی را از آن خود کردند. 

احسان کلاته عربی دانش آموز رتبه ششم گروه علوم انسانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد،  رمز موفقیت خود را توکل بر خدا و استمرار در درس خواندن برشمرد و افزود: رمز موفقیت من این بود که هر موقع شکست خوردم، تسلیم نشدم. 

وی تصریح کرد: درس خواندن را نوعی وظیفه می دانستم و به عنوان شغل به آن نگاه می کردم.

رتبه شش کنکور انسانی با بیان اینکه سال اولی است که کنکور می‌دهد، افزود: از کلاس‌های آموزشگاهی برای کنکور استفاده نکردم و تنها در فضای مدرسه و در قالب کلاسهای مدرسه فعالیت داشتم و از مشاوران درون مدرسه بهره گرفتم.

کلاته عربی با اشاره به عضویت در شبکه های اجتماعی، اظهار کرد: کنکور نیازمند برنامه ریزی است اما نمی شود زندگی را کنار گذاشت .من نیز مانند سایر دوستانم در شبکه های مجازی عضو بودم اما همیشه زمان را مدیریت کردم.

وی ساعات مطالعه خود را روزی 10 ساعت عنوان کرد و افزود: اگر به هر دلیلی مشغول کار دیگری می شدم حتما 10 ساعت مطالعه را تکمیل می کردم و دست بردار نبودم. هیچگاه درس را فدای کارهای دیگر نکردم.

رتبه ششم کنکور علوم انسانی بی انگیزگی را مانع پیشرفت دانش آموزان برشمرد و افزود: بیشتر بچه ها از کنکور فراری هستند چون انگیزه ندارند در حالیکه به نظر من باید انگیزه را از کنکور جدا کرد و در ابتدا به درس خواندن به عنوان یک وظیفه نگاه کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول