اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گردش نخبگان در دانشگاه امری لازم و ضروری است

رئیس دانشگاه اصفهان گفت:گردش نخبگان در بخش‌های اجرایی و تأثیرگذار دانشگاه، مانند گردش خون در بدن لازم و ضروری است و همه دانشگاهیان به عنوان خانواده دانشگاهی باید یکپارچه و متعهد در راستای اهداف متعالی دانشگاه گام بردارند.

گردش نخبگان در دانشگاه امری لازم و ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم تودیع و معارفه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان از خدمات رسول رکنی‌زاده تشکر کرد و اظهار داشت: رسول رکنی‌زاده به عنوان یکی از استادان ممتاز علمی کشور، از شخصیت ذو ابعادی برخوردار است که نه تنها در زمینه علم فیزیک بلکه در حوزه علوم انسانی و فلسفه نیز صاحب سبک و نظر است.

وی ضمن گرامیداشت ایام ماه محرم تصریح کرد: امام حسین(ع) هدف از قیام خود را از بین بردن انحرافات بعد از درگذشت پیامبر(ص) که در بین اقوام مسلمان ایجاد شده بود، عنوان کرد و در واقع می‌توان گفت که هدف امام حسین(ع) بازگشت جامعه به مسیر پاک و مقدس پیامبر اعظم(ص) و حضرت علی(ع) بوده است.

هرسیج افزود: سلامت نفس و ایثار و فداکاری رسول رکنی‌زاده در زمان جنگ تحمیلی زبانزد عام و خاص است و بر ما واجب است که از برکات فکری، معنوی، اخلاقی و علمی وی به عنوان یکی از استادان شاخص ملی و بین‌المللی، بهره‌مند شویم.  

رئیس دانشگاه اصفهان همچنین با معرفی هادی امیری به عنوان معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان، وی را نیز استادی صاحب‌نظر و نخبه دانست که ضمن برخورداری از توان علمی بسیار بالا مزین به شایستگی‌های والای اخلاقی است که باید از توان علمی و اجرایی وی به نحو مطلوب استفاده شود.

وی در ادامه از تمام مدیران و کارشناسان حوزه معاونت پژوهش و فناوری تقدیر و تشکر کرد و گفت: گردش نخبگان در بخش‌های اجرایی و تأثیرگذار دانشگاه، مانند گردش خون در بدن لازم و ضروری است و همه دانشگاهیان به عنوان خانواده دانشگاهی باید یکپارچه و متعهد در راستای اهداف متعالی دانشگاه گام بردارند.

رسول رکنی‌زاده معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان نیز ضمن تشکر از همکاری‌های مؤثر مدیران و کارشناسان حوزه معاونت پژوهش و فناوری اظهار داشت: کارشناسان این حوزه در واقع سرمایه‌های واقعی دانشگاه هستند که باید مورد تقدیر قرار گیرند.

وی همچنین در ادامه از هوشنگ طالبی رئیس وقت دانشگاه و حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان به خاطر حسن اعتماد و فرصت مدیریت که در حوزه معاونت پژوهش و فناوری برای وی فراهم کردند، تقدیر و تشکر کرد.

هادی امیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان نیز مطرح کرد: خداوند بزرگ را شاکرم به خاطر این‌که ادامه‌دهنده راه رسول رکنی‌زاده که به لحاظ علمی و اخلاقی زبانزد و سرآمد هستند، باشم.  

وی با بیان محورهای کاری حوزه معاونت پژوهشی تصریح کرد: با توجه به برنامه راهبردی رئیس دانشگاه مبتنی بر دانشگاه جامعه‌محور و تمدن‌ساز، به سمت دانشگاه نسل چهارم در حال حرکت هستیم.

امیری ضمن تشریح حرکت دانشگاه از نسل یک به نسل دو و سه خاطرنشان کرد: این سیر تحول در دانشگاه علاوه بر نقاط قوت، نقاط ضعفی نیز داشته که فاصله ما را با دانشگاه مطلوب زیاد کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان ایجاد ناحیه نوآوری و تلاش‌هایی که در این خصوص انجام شده را قابل تقدیر دانست و افزود: ناحیه نوآوری باید یک فرصت خوب باشد که از آن بهره‌مند شویم.

وی تأکید کرد: با یک اقدام جهادی می‌توانیم مسیر دانشگاه را به سمت نیازهای جامعه هموار کنیم.

امیری ضمن بیان اهمیت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت خواستار راه‌اندازی دفاتر ارتباط با صنعت و جامعه در همه دانشکده‌های دانشگاه شد و بر این مهم تأکید کرد.

به گزارش فارس، مراسم تکریم و معارفه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان با حضور هیأت رئیسه، مدیران ارشد دانشگاه و کارکنان حوزه معاونت پژوهش و فناوری برگزار و هادی امیری به عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان معرفی شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول