اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

وزیر دفاع: مواضع ایران و ونزوئلا در برابر سلطه‌خواهی امپریالیسم، راهبردی است

امیر سرتیپ آشتیبانی مواضع مشترک ایران و ونزوئلا را نسبت به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و به‌ویژه در برابر سلطه‌خواهی و یک‌جانبه‌گرایی استکبار جهانی و‌ امپریالیسم راهبردی توصیف کرد.

وزیر دفاع: مواضع ایران و ونزوئلا در برابر سلطه‌خواهی امپریالیسم، راهبردی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، رامون بلاسکز وزیر حمل و نقل و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا با امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار روابط و مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا را به دلیل اشتراکات فراوان سیاسی، اقتصادی، دفاعی، اراده سیاسی رهبران دو کشور، مواضع مشترک نسبت به تحولات منطقه ای و بین المللی و به ویژه در برابر سلطه خواهی و یک جانبه گرایی استکبار جهانی و‌ امپریالیسم را راهبردی توصیف کرد و با اشاره به اراده مقامات دو طرف برای گسترش و تعمیق روابط دو کشور، برقراری خط هوایی مستقیم میان کاراکاس  ـ تهران را اقدامی مهم و ارزشمند ارزیابی کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ونزوئلا با اشاره به سفر رئیس جمهور ونزوئلا به جمهوری اسلامی ایران بر توافقات پایدار فی ما بین در عرصه های مختلفی نظیر معدن انرژی، نفت، نیروگاه و همچنین همکاری در حوزه های علمی و فناورانه، دفاع، حمل و نقل و ارتباطات، خودرو، پزشکی و درمانی، کشاورزی، تجاری، مالی و بانکی تاکید کرد.

در این دیدار رامون بلاسکز با اشاره به دستاورد های سفر نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به ایران بر پیگیری توافقات فی ما بین و گسترش همکاری ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول