اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بررسی مشکلات اصفهان در سفر سه روزه اعضای کمیسیون جهش تولید

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اشاره به جزئیات سفر سه روزه اعضای کمیسیون ویژه جهش تولید به اصفهان گفت:هدف از این سفرها بازدید میدانی، آشنایی با مسائل و مشکلات تولید، گفت‌و‌گو با فعالان اقتصادی و انعکاس نتایج در حوزه وظایف تقنینی و نظارتی کمیسیون است.

بررسی مشکلات اصفهان در سفر سه روزه اعضای کمیسیون جهش تولید

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون سفر سه روزه اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به اصفهان اظهار کرد: هدف از این سفرها بازدید میدانی، آشنایی با مسائل و مشکلات تولید، گفت‌و‌گو با فعالان اقتصادی و انعکاس نتایج در حوزه وظایف تقنینی و نظارتی کمیسیون است.

 

وی با اشاره به بازدید کمیسیون از گروه صنعتی انتخاب، با تأکید بر اینکه این مجموعه سهم قابل توجهی در بازار لوزام خانگی دارد، افزود: حرکت تولیدکنندگان به سمت داخلی‌سازی و تولید باکیفیت، ارتقای تحقیق، توسعه و سرمایه‌گذاری برای فناوری به منظور رقابت با دنیا از مسائل مهم مطرح شده در این بازدید بود.

طغیانی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از مجموعه هسا خاطرنشان کرد: شرکت‌های دولتی درگیر مسائل بودجه هستند و لازم است راهبردهای تولیدی به‌صورت مرتب مورد بررسی قرار بگیرد تا اگر لازم است اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ادامه برنامه‌، نمایندگان مجلس از شهرک سنگ محمود آباد بازدید کردند و مسائل حوزه سنگ، خصوصاً مباحث فرآوری، صادرات و تولید مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعهد ارزی و ناآشنایی گمرک با ویژگی‌های صادرات صنایع دستی از جمله مسائلی بود که توسط فعالان حوزه صنایع دستی در دیدار با اعضای کمیسیون مطرح شد، خاطرنشان کرد: در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی مسائل مهم استان در حوزه تولید، تنگناهای تامین آب به ویژه در بخش کشاورزی، صنعتی، خشکی زاینده‌رود و اثراتی که در تولید دارد و توسعه خدمات و فرونشست مطرح شد.

 

طغیانی ادامه داد: قوانین اخیر مجلس به ویژه تعرفه‌گذاری بر ماشین آلات، موضوعات بخش مالیاتی و بانکی نیز از دیگر موارد مطرح شده بود که مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی، رفع موانع از جمله تاسیس دهکده لجستیک اصفهان، صادرات فرش، گردشگری و بدهی دولت به تولیدکنندگان برق از دغدغه‌های فعالان اقتصادی بود که در دیدار با اعضای کمیسیون به آن‌ها اشاره شد.

وی افزود: وجود پیوست فناوری در طرح‌های بزرگ از مواردی بود که توسط نماینده شرک‌های دانش‌بنیان مطرح شد و تسهیل صادرات فولاد با توجه به مازاد تولید ۱۵ تنی در داخل و مشکلات نبود برق در تابستان و گاز در زمستان از مسائلی بود که فعالان بخش فولاد به آن اشاره کردند.

طغیانی از بررسی مشکلات واحدهای شیمیایی، غذایی و شهرک امیرکبیر توسط اعضای کمیسیون خبر داد و گفت: تلاش می‌شود نتایج این بازدید به قوت و دقت در قانون‌گذاری و وظایف نظارتی کمیسیون دنبال شود.

 

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول