اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدیریت شهری تهران آماده کمک رسانی به مردم منطقه امامزاده داوود/نباید آبخیزداری را فراموش کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری برای مدیریت سیلاب تجهیزات خود را در اختیار امامزاده داود گذاشت، گفت: ما نباید آبخیزداری ها را فراموش کنیم و باید از آب روان استفاده شود و اجازه ندهیم هدر برود.

مدیریت شهری تهران آماده کمک رسانی به مردم منطقه امامزاده داوود/نباید آبخیزداری را فراموش کنیم

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و با بیان اینکه امام حسین(ع) متعلق به تمام مسلمانان است، گفت: ما هرچه در کشور و مکتب خود داریم از شهادت حسینی و تاسوعا و عاشوراست.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما از عاشورا و محرم به وجود آمده گفت: ما همه چیز را به ویژه انقلاب را از عاشورا و تاسوعا داریم و هرچه تلاش کنیم، کم انجام داده ایم. امیدواریم بتوانیم با دید کامل و روشن‌بینی از مراسمات این ایام استفاده کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری روز نهم مردادماه به عنوان روز اهدای خون، گفت: این موضوع در کشور ما جایگاه بالایی دارد که به ایثار و گذشت مردم ما بر می شود. اهدای خون در جایگاه بالایی ایستاده و کمتر کشوری را می توان یافت که در این زمینه مجهز و مرتب پیش برود.

چمران به بارندگی شدید در کشور و تهران اشاره کرد و افزود: در ۲۱ استان مشکل سیل و رواناب روی داد و ۶۱ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند. در تهران آنچه مهمتر از همه بود مرقد امامزاده داوود و روستای پیرامون آن بود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در گذشته نیز سیل فاجعه باری در این منطقه اتفاق افتاده بود، تصریح کرد: در آن حادثه نیز تعداد تلفات بسیار زیاد بود و در حادثه اخیر نیز تعدادی از افراد جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به حضور شهردار تهران در محل حادثه در ساعت اولیه صبح پنجشنبه، خاطرنشان کرد: شهرداری تجهیزات خود را در اختیار گذاشت و هزار نفر نیروی شهرداری و ۵۰۰ نفر نیروی سازمان بوستان ها در محل مشغول به خدمات رسانی هستند.

چمران تأکید کرد: استانداری تهران و بخشداری آن بخش باید برنامه ریزی کنند که چنین حوادثی رخ ندهد. ما نباید آبخیزداری ها را فراموش کنیم و باید از آب روان استفاده شود و اجازه ندهیم هدر رود. قاعدتا وزارت جهاد کشاورزی مسئول موضوع آبخیزداری است و استانداری ها نیز باید کمک کنند که با برنامه ریزی صحیح بندهایی در نقاط صحیح برای استفاده از آب های روان و جلوگیری از خطرات ایجاد شود.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری و شورا آمادگی دارند بیش از این نیز به کمک مردم مناطق امامزاده داوود بشتابند، گفت: این آمادگی وجود دارد که طرحی ارائه شود تا بتوان از چنین حوادثی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول