اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس‌من| وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها از نگاه عاملی

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اجرای با جدیت قانون حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها، گفت: قانون حجاب و عفاف برای صیانت از حریم و حقوق دختران و زنان این مرز و بوم تنظیم شده است.

فارس‌من| وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها از نگاه عاملی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار اجرای قانون حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها شده‌اند.

سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره چگونگی اجرای قانون حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها، گفت: اجرای قوانین در دانشگاه‌ها برعهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و براین اساس قانون عفاف و حجاب نیز از سوی این وزارتخانه در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود زیرا وزارت علوم مجری قوانین در دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: البته هنوز زود است که درباره وضعیت اجرای این قانون در دانشگاه‌ها در سال تحصیلی فعلی قضاوت کنیم اما به نظر می‌رسد در این سال تحصیلی رعایت مصوبات حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

* قانون حجاب و عفاف برای صیانت از حریم و حقوق دختران و زنان این مرز و بوم تنظیم شده است

عاملی درباره چگونگی نظارت بر اجرای قانون حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: طبق مصوبه حجاب و عفاف، وزیر کشور مسوولیت اجرایی‌سازی مصوبه را برعهده دارد بنابراین بهتر است این سوال را از وزیر کشور، رئیس شورای اجتماعی کشور و دبیر این شورا پرسید چرا که آنها موظف هستند هماهنگی برای اجرا و نظارت بر اجرایی سازی مصوبه را انجام دهند.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: بدیهی است دبیرخانه و شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده نظارت بر حسن اجرای مصوبات را با جدیت دنبال می‌کند، بر این باور هستیم که قانون حجاب و عفاف برای صیانت از حریم و حقوق دختران و زنان این مرز و بوم تنظیم شده است و جلوی حرمت شکنی جایگاه والای زن مسلمان را می گیرد، خصوصا محیط علمی و اجتماعی دانشگاه نیازمند نظم، کار علمی و سبک زندگی سالم و صالح است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول