اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس‌من| معتمدی: حجاب پشتوانه نظری و عقلی قوی دارد/ مشکلی در زمینه رعایت حجاب در دانشگاه‌ها نداریم

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با وجود پشتوانه نظری و عقلی قوی حجاب، مشکلی در زمینه رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها نداریم.

فارس‌من| معتمدی: حجاب پشتوانه نظری و عقلی قوی دارد/ مشکلی در زمینه رعایت حجاب در دانشگاه‌ها نداریم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه، مطالبه اجرای قانون عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها را از وزارت علوم مطرح کردند و خواستار اجرای این قانون در دانشگاه‌ها شدند.

در این زمینه با عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت‌وگو کردیم تا بیشتر در جریان چند و چون اجرای قوانین مرتبط با حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها قرار بگیریم.

معتمدی با بیان اینکه سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها چند سال قبل به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است، گفت: در واقع باید بگوییم تاکنون اقدام جدی برای تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها انجام نشده است، البته یک سری آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها درباره بحث حجاب و عفاف وجود دارد که به طور معمول در دانشگاه‌ها رعایت می‌شود.

وی افزود: این مسأله را باید در نظر بگیریم که فضای دانشگاه یک فضای تربیتی - آموزشی است، در واقع کسی که حجاب دارد فقط ناشی از شرایط خانوادگی نیست و به یک روشن بینی رسیده که با حجاب کامل در دانشگاه حاضر می‌شود و کسی که حجاب کمتری دارد هم باید با مبانی نظری و درک اهمیت موضوع برای داشتن حجاب بهتر متقاعد شود.

* حجاب پشتوانه نظری و عقلی قوی دارد

معتمدی ادامه داد: فضای دانشگاه اقتضا می‌کند به گونه‌ای رفتار کنیم که بحث حجاب و عفاف یک امر خودخواسته باشد و افراد براساس تحلیل به حجاب اعتقاد پیدا کنند که در این زمینه واقعا ما دستمان برای استدلال خالی نیست، حجاب پشتوانه نظری و عقلی قوی دارد و می‌توانیم از این پشتوانه برای متقاعدسازی فضای آموزشی بهره ببریم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه بخشی از جامعه که ناشی از القائات بیرونی حتی خارج از مرزهای کشور است ممکن است گاهی در دانشگاه ایجاد مشکل کند، گفت: به شکل طبیعی فضای دانشگاه یک فضای قابل مدیریت است و جای نگرانی در این زمینه نیست.

مظاهر جعفری شام اسبی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول