اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بهسازی راه‌های شمیرانات ادامه دارد/ از ورود بیش از ۱۰ هزار خودرو گردشگر جلوگیری شد

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به کمک رسانی 15 دستگاه آفرود و امدادرسانی به عشایر دشت لار گفت: با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی و همراهی بسیج و سپاه محدودیت عبور و مرور اعمال و از ورود بیش از 10 هزار خودرو گردشگر به منطقه سیل‌زده جلوگیری شد.

بهسازی راه‌های شمیرانات ادامه دارد/ از ورود بیش از ۱۰ هزار خودرو گردشگر جلوگیری شد

مجتبی ذاکریان فرماندار شهرستان شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمیرانات اظهار کرد: در غروب چهارشنبه که از شروع بارندگی ها مطلع شدیم، آمادگی هایی را در مجموعه فرمانداری شهرستان شمیرانات و مدیران و روستا ها و شورا ها داشتیم و از بامداد پنجشنبه بارندگی‌ها شروع شد.

وی گفت: در مرحله اول شاهد تخریب خاصی نبودیم و چند آبگرفتگی داشتیم که شروع آن اول در بخش رودبارقصران بود و بعد در بخش لواسانات که بلافاصله در بخش رودبارقصران پاکسازی صورت گرفت و معابر باز شد اما در بخش لواسانات به دلیل اینکه حجم سیلآب بیشتر بود پاکسازی زمان بیشتری گرفت.

فرماندار شهرستان شمیرانات بیان کرد: بعد از آن در چند مرحله بارندگی شدید در حدود ۱۵ نقطه انسداد داشتیم و جاده ها کامل به زیر بار رفته و بسته می‌شد که نیاز به بازگشایی داشت و ما ظرفیت محدودی از لحاظ تجهیزات شهرسازی و راهسازی داشتیم که به طور ۲۴ساعته درحال فعالیت بودند.

وی خاطرنشان کرد: در روز جمعه ما از صبح سعی بر این داشتیم که وضعیت تمام نقاط به حالت اولیه بازگردد و بعد از اذان مغرب بارندگی شدید شروع شد که این بارندگی ها مجدد تمام مسیر های باز شده را مسدود کرد و تعدادی خودرو دچار آسیب شدند که بیشتر این خودروها برای افرادی بود که برای شرکت در مراسم عزاداری از تهران به روستاهای خود آمده بودند و ۱۵دستگاه مورد حادثه جدی قرار گرفته‌اند.

ذاکریان ادامه داد: کمک‌هایی خارج از شهرستان به ما رسید که به عنوان مثال شهرداری منطقه۱  مقداری ادوات آورد و مقداری هم از ظرفیت‌های نیروهای مسلح استفاده کردیم و به لحاظ ادوات مشکلی نداریم، اگر بعضی از دستگاه‌هایمان به دلیل شدت استفاده از سرویس خارج شوند پیش‌بینی دستگاه جایگزین هم کرده‌ایم.
 
وی افزود: از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه دوستانی که در معادن فعالیت میکنند استفاده کردیم و همکاری خیلی خوبی داشته‌اند و گروه های مردمی و بسیج  هم در بحث کنترل عبورومرور و محدودیت های ترافیکی کمک کردند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شمیرانات گفت: به ویژه جا دارد تشکر بکنم از گروه خودروهای آفرودی که خیلی کمک کردند و تقریبا در ۳ روز گذشته نزدیک به ۲۰ خودرو اینجا آماده هستند و در کنار ما کمک میکنند و ۱۰ دستگاه از این خودروها در زمینه رساندن بنزین و نان به عشایر منطقه دشت لار کمک کردند و چند خودرو هم داخل شهر وسائل نقلیه گرفتار در گل را بیرون می‌کشیدند.

 

وی تصریح کرد: در مناطق لواسانات و رودبارقصران از لحاظ آمادگی و امکانات، چیزی بیش از آنکه مورد نیاز است را آماده داریم و در بحث ترافیکی مقررات و محدودیت هایی در بحث ورود و خروج گردشگران و غیربومی ها ایجاد شد و از غروب پنجشنبه پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی با همراهی بسیج و سپاه ناحیه الغدیر این محدودیت ها را اعمال کردند و طی آمار اعلامی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی مانع ورود بیش از ۱۰هزار خودرو گردشگر شدند و این یک آمار کم نظیر است.

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه یکی از شهرداری‌های منطقه اصلا همکاری لازم را به عمل نیاورد بیان کرد: جا دارد تشکر بکنم از شهرداری لواسان که واقعا خارج از وظایف خودشان در تمام روستا ها توانستیم از ظرفیت این شهرداری استفاده بکنیم و شهرداری شمشک دربندسر هم تمامی روستاهای رودبارقصران را پوشش دادند و الحمدلله شاهد شرایط با ثبات و مشغول بهسازی راه‌ها هستیم.

وی افزود: جدا از خسارت‌هایی که این سیل وارد کرد، یک رزمایش و مانور خوبی بود برای اینکه این وحدت و همدلی بین مدیران و در میدان بودنشان به نفع مردم به منصه ظهور گذاشته شود.

ذاکریان با بیا اینکه به عنوان مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان انتظار و توقعمان از اصحاب رسانه این است که با نگاه نقادانه خودشان حضور میدانی‌تر داشته باشند خاطرنشان کرد: ما درگیر عملیاتیم و نیازمند این هستیم که رسانه ها به ما گوشزد بکنند و صدای مردم باشند برای ما و از طرفی این حجم از خدماتی که به صورت منظم و سازمان یافته توسط خادمان مردم ارائه می‌شود را به سمع و نظر مردم برسانند و این باعث قوت قلب مردم می‌شود تا بدانند نتیجه اعتمادشان چیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول