اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دستیابی به دانش فنی تعمیر توربین‌های گازی در کشور

به دلیل اهمیت توربین‌های گازی در صنایع مختلف، سرویس و تعمیر آنها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

دستیابی به دانش فنی تعمیر توربین‌های گازی در کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی احمدیان، عضو هیات مدیره شرکت مهندسی اندیشه توربین پارسه با اشاره به این که خدمت تعمیر توربین گازی به علت اهمیتی که دارد، سبب شده تا مجوز دانش بنیان اخذ کنند، گفت: تورین های گازی به علت اهمیت زیادی که در صنایع دارند، غالبا در بخش های مختلف به کار گرفته می شوند.

صرفه جویی 10 میلیارد تومانی ارزی

از توربین های گازی در تولید برق، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به کار می روند و تعمیر توربین های گازی در داخل کشور سبب شده تا در هر مورد تعمیر، معادل 10 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی رقم بخورد.

شرکت مهندسی اندیشه توربین پارسه علاوه بر این که امروز می تواند توربین های گازی داخلی را تعمیر کند، به سمت تعمیر نمونه های خارجی نیز حرکت کرده است و در آخرین مورد یک توربین گازی از کشور اوکراین در این مجموعه تعمیر شد و پس از ارسال به اوکراین، کیفیت تعمیر نیز تایید شد.

توربین های گازی به علت آسیب دیدگی های توربین، کمپرسور، سیستم های احتراق، تجمع آلودگی، فولینگ، سایش، خوردگی، سولفیده شدن پره ها و قطعات مسیر هوای داغ، تجمع لجن و وارنیش ناشی از اکسیداسیون روغن، امولسیون آب در روغن توربین، فرسودگی بیرینگ ها، پلاگ شدگی و صدمات ناشی از سوخت، نازل های توربین، شکستگی تیغه ‌ها و پره‌ ها نیاز به تعمیر پیدا می کنند.

ایجاد 10 فرصت شغلی

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: شرکت مهندسی اندیشه توربین پارسه تاکنون 10 فرصت شغلی ایجاد کرده است و در صورتی که حمایت های لازم صورت گیرد هم می توان صادرات خدمت تعمیرات را توسعه داد و هم فرصت های شغلی بیشتری ایجاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول