اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

1100 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی فارس وارد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به برآوردهای اولیه تا کنون بر اثر مخاطرات جوی اخیر بالغ بر 1100 میلیارد تومان به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد شده است.

1100 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی فارس وارد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی دهقان پور در نشست وبیناری با وزیر جهاد کشاورزی با موضوع بررسی خسارت‌های سیل اخیر اظهار کرد: از مجموع 37 شهرستان استان فارس تعداد 26 شهرستان با پدیده‌های مخاطره آمیز بارندگی سیل آسا و سیل درگیر شده‌اند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه 34 درصد از خسارت ها در زیربخش زراعت حوزه کشاورزی استان فارس واقع شده است، افزود: به ترتیب تقریبا 33 درصد در زیربخش باغبانی، 28 درصد در امور فنی و زیربنایی، 2 درصد در طرح‌های آبخیزداری، یک و نیم درصد در ایل‌راه‌های عشایری و بالغ بر 1 درصد در حوزه دام دچار خسارت شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارت‌ها به تفکیک شهرستان ها، ادارات کل تابعه و در زیربخش‌های مختلف مشخص و تخمین زده شده است، افزود: پس از بازنگری در برآوردها، گزارش ها از طریق استانداری فارس به مقام عالی وزارت ارسال می شود. 

دهقان پور با تاکید بر لزوم انجام اقدامات اضطراری بیان کرد: به طور مشخص در برخی از شهرستان‌های ما قنواتی آسیب دیده اند که این قنات ها آب برخی از باغ ها و نهالستان‌های زیردست را تامین می کنند؛ خیلی ضروری است برای لایروبی و مرمت این قنوات اعتبار لازم تخصیص یابد. 

او با اشاره به اینکه متوسط بارش ها در استان فارس از طریق سامانه اخیر حدود 25 میلیمتر بوده است، ابراز کرد: بیشترین بارندگی در شهرستان‌ کازرون به میزان 65 میلیمتر ثبت شده است؛ متوسط بلند مدت استان فارس 300 میلیمتر بوده که با این بارندگی‌های اخیر به حدود 225 میلیمتر رسید.

در این نشست که به ریاست سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده بود علاوه بر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ، روسای 15 استان دیگر درگیر سیل نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول