اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

بهره‌مندی مردم مناطق محروم از 250 مرکز بهداشتی و درمانی برکت

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تعداد مرکز بهداشتی و درمانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان امسال به 250 مرکز می‌رسد.

بهره‌مندی مردم مناطق محروم از 250 مرکز بهداشتی و درمانی برکت

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه تعداد مرکز بهداشتی و درمانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان امسال به 250 مرکز می‌رسد، افزود: با ساخت 30 مرکز جدید در سال جاری، تعداد مراکز بهداشتی و درمانی برکت تا پایان سال 1401 به 250 مرکز می‌رسد. 

 تاکید کرد: این مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه و مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت و... می‌شوند. 

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد نسبت به ساخت 275 مرکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد دارد که تا به امروز 230 مرکز به بهره‌برداری رسیده و افتتاح شده است.

ترکمانه یادآور شد: 650 منطقه روستایی تحت پوشش طرح‌های بهداشتی و درمانی بنیاد برکت قرار دارند و سهم بنیاد برای ساخت مراکز تعهد شده، یک‌هزار و 300 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به ساخت مراکز بهداشتی و درمانی برکت در مناطق محروم و روستایی 21 استان بیان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان بیشترین سهم را از پروژه‌های پروژه‌های بهداشتی و درمانی برکت به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: مراکز بهداشتی و درمانی برکت بر اساس اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس شاخصه‌های سلامت این وزارتخانه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور ساخته می‌شوند.

ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، اجرای و تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم و روستایی کشور دنبال می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح اقدامات جدید این بنیاد در حوزه عمرانی گفت: امسال تکمیل و ساخت 10 هزار پروژه عمرانی و زیربنایی را در مناطق روستایی و محروم سراسر کشور در دستور کار داریم که تا پایان سال به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در 31 استان کشور اجرا می‌شوند و 4 هزار و 500 روستا تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی قرار دارند.

ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نسبت به ساخت و تکمیل حدود 57 هزار پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی در مناطق محروم و روستایی کشور تعهد دارد که از این تعداد، بیش از 42 هزار طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، مجموع سهم این بنیاد برای 58 هزار و 700 پروژه عمرانی و زیربنایی تعهد شده بالغ بر 28 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 21 هزار و 800 ملیارد ریال آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول