اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

پیام وزیر علوم به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

وزیر علوم به مناسبت فرارسیدن ماه محرم پیامی صادر کرد.

پیام وزیر علوم به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  به مناسبت فرارسیدن ماه محرم ماه عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش پیامی صادر کرد.

در متن پیام وزیر علوم آمده است: «از تاریخ آموختن؛ فلسفه‌ اسلام است آن چنان که پروردگار متعال در آموزه‌های وحی همواره انسان را به مرور گذشتگان و عاقبت پیشینیان فراخوانده است و به تاکید؛ فرجام جهان را متعلق به متقین دانسته است. واقعه‌ی عظیم کربلا به وجود مبارک حضرت حسین‌بن‌علی (ع) و آزادمردی اصحابش، تاریخ تابناکی‌ست که به هر روزگار، تبلور عزت و شرف و آزادگی و تجسم انسان کاملی‌ست که بقای اخروی را به فنای دنیوی ترجیح داده است. محرم اگر چه از یک سو هنگامه‌ی گریستن بر مظلومیت کاروان کربلاست اما از دیگر سو افق نگریستن بر اندیشمندانی‌ست که درک و درد و دوام دین را به بهای جان خویش الویت دانستند. رمزگشایی از این واقعه و روزآمد کردن سیره‌ی سلیم سرور و سالار آزادگان و بهره‌مندی از آن در جهل مرکب این روزگار؛ تکلیف و تعهد اصحاب دانش است. روزگار ما بیش از دیگرروزگاران؛ زخم‌خورده‌ نابکاران و نابلدانی‌ست که یا ملتفت مرهم دین نبوده‌اند و یا قرائت متقنی از آن را در پیش نداشته‌اند.

وقت مغتنمی‌ست که به دوباره‌خوانی عقبه و عاقبت آزادمردان و شیرزنان کربلا طرحی نو دراندازیم و ایام خدمت و روزگار تحصیل خویش را به هم‌قدمی با اباعبدالله‌الحسین (ع) متبرک سازیم.

گریستن و نِگریستن بر این تاریخ؛ تعالی نسل امروز و فردای این سرزمین و دیگر سرزمین‌هاست که نه فقط ما بلکه به غنیمت پرشکوه‌بودن آن عزای عظیم، جمعیتی بی‌شمار، دانش‌آموختگان دانشگاه محرم و صفرند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول