اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خسارت بیش از ۷۰ درصدی سیلاب به باغات دماوند/ حضور گردشگران در تفرجگاه‌ها ممنوع است

فرماندار دماوند از خسارت بیش از ۷۰ درصدی سیلاب به باغات این شهرستان خبر داد و گفت: حضور گردشگران در تفرجگاه‌های دماوند اکیدا ممنوع است.

خسارت بیش از ۷۰ درصدی سیلاب به باغات دماوند/ حضور گردشگران در تفرجگاه‌ها ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند عصر امروز در نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر ادامه بارش‌ها در شهرستان گفت: با توجه به ادامه جو ناپایدار در شهرستان دماوند کلیه نیروهای ستادی، خدماتی، آتش‌نشانی و اورژانس تا روز دوشنبه هفته آینده در آماده‌باش کامل خواهند بود.

وی ادامه داد: هرگونه توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و حضور گردشگران در تفرجگاه‌های شهرستان اکیدا ممنوع است و از آن جلوگیری خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند گفت: از کوهنوردان و طبیعت گردان درخواست می‌شود تا از رفتن به ارتفاعات تا پایان هفته آینده جدا خودداری کنند تا حوادث جانی در این خصوص رخ ندهد.

طاهرخانی تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان سریعا نسبت به پاکسازی جوی‌ها، آبراهه‌ها و دهانه پل‌های حوزه استحفاظی خود اقدام نمایند تا در صورت بارش مجدد، آب گرفتگی به دلیل انسداد محل آبروها مشاهده نشود.

خسارت بیش از ۷۰ درصدی سیلاب به باغات دماوند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: متأسفانه روز گذشته سیلاب و طغیان رودخانه به اهالی روستاهای منطقه دلیچایی صدمات زیادی وارد کرده است و هویر، یکی از روستاهای بخش مرکزی دماوند بوده که خسارت‌های زیادی به آن وارد شده است.

طاهرخانی تصریح کرد: در بخش کشاورزی، بارش تگرگ بیش از ۷۰ درصد به باغات در جابان، سربندان و هویر خسارت وارد کرده است.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بنیاد مسکن در صحنه حضور دارند و در موضوعات کاری خود مستندسازی می‌کنند که برآورد هزینه‌های خسارت‌های دو روز گذشته شهرستان دماوند مشخص شود تا بتوانیم این خسارت‌ها را از سوی استان و کشور جبران کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول