اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خسارت 200 میلیارد ریالی سیل به منازل مسکونی روستاهای اردستان

دبیر مدیریت بحران اردستان گفت: براثر سیل روز گذشته حدودا 200 میلیارد ریال به منازل مسکونی روستایی اردستان خسارت وارد شد.

خسارت 200 میلیارد ریالی سیل به منازل مسکونی روستاهای اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، ابوالفضل مختارزاده دبیر مدیریت بحران اردستان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته با ورود سامانه مونسونی به شهرستان اردستان اولین روستای تحت تأثیر روستای نهوج بود که در اثر وقوع سیل ۶۰ واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی شد.

وی افزود: شدت حادثه نهوج زیاد بود که در ۴۰ واحد مسکونی فراوان بود دراین‌بین ۱۲ واحد مسکونی نیز دچار تخریب جزئی و کلی شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران اردستان تصریح کرد: از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه تیم‌های امدادی و ارزیاب حادثه ازجمله راهداری، برق، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، جهاد، بنیاد مسکن، آب منطقه‌ای، شبکه بهداشت و درمان، ناحیه مقاومت بسیج و ... به محل اعزام  و عملیات امداد از همان ساعت اولیه آغاز شد.

مختار زاده گفت: هم‌زمان با توجه به‌احتمال رخداد سیل در سایر نقاط شهرستان جلسه اضطراری مدیریت بحران رأس ساعت ۱۸ در محل فرمانداری با حضور اعضای ستاد برگزار شد و جوانب مختلف حادثه و احتمالات در پیش روی، موردبررسی قرار گرفت، در ادامه فرماندار و سایر اعضای ستاد به‌صورت میدانی از روستای نهوج بازدید به عمل آوردند و با توجه به نگرانی اهالی روستا تا ساعت ۲ بامداد روز جمعه در روستا مستقر و جلسه مدیریت بحران برای هماهنگی اجرای عملیات مقابله با سیل و پاک‌سازی تشکیل شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران اردستان گفت: جمع‌آوری گل‌ولای خیابان و کوچه‌ها توسط اداره راهداری انجام پذیرفت، عوامل هلال‌احمر نسبت به تخلیه سیلاب ورودی به منازل، شبکه بهداشت نسبت به استقرار پزشک و پرستار و آمبولانس در مرکز بهداشت نهوج، نیروهای بسیجی و مردمی نسبت به پاک‌سازی و جمع‌آوری گل‌ولای در منازل، اداره برق نسبت به تأمین روشنایی محورهای درگیر سیل و رودخانه، اداره آب منطقه‌ای نسبت به ارزیابی وقوع سیل و طراحی سیل بند، بنیاد مسکن نسبت به برآورد خسارات وارده به منازل مسکونی، جهاد کشاورزی نسبت به برآورد خسارات وارده به باغات و اراضی کشاورزی و گلخانه‌ها اقدام کردند.

وی از خسارت سیل در بخش زواره خبر داد و گفت: در بخش زواره نیز در روستای جعفرآباد سه واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی شده و محور گلشکنان - مهرآبادو در اثر وقوع سیل تخریب‌شده است.

مختار زاده گفت: برآورد خسارات اولیه به واحدهای مسکونی بر اساس اعلام بنیاد مسکن شهرستان حدود ۲۰ میلیارد تومان است در حوزه جهاد کشاورزی قنوات کچی و مزرعه رجبعلی ۸۰۰ میلیون تومان، باغ گل محمدی ۲۰۰ میلیون تومان، کشت زعفران به مساحت ۲ هکتار ۶۰۰ میلیون تومان، تلف شدن چند رأس گوسفند معادل ۳۰ میلیون تومان برآورد شده، البته خسارات به قنوات سایر روستاها ازجمله گزلاچه، اشینه، مارچوبه، فران، دیزیچه خیرآباد نیز واردشده که پس از بررسی، برآورد خسارت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/63025/ق/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول