اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی رودسر و املش نیازمند آسفالت هستند

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به عقب ماندگی شاخصه‌های عمرانی در این شهرستان‌ها گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی رودسر و املش نیازمند آسفالت هستند.

۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی رودسر و املش نیازمند آسفالت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام‌المسلمین محمد صفری ملک میان امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت قرار گرفتن در آستانه روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران سفیرانی هستند که مشکلات و دغدغه‌های مردم را به گوش دولت، نظام و حاکمیت می‌رسانند. 

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌مزد و منت خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم افزود: خبرنگاری کار بسیار پرمشقت و حساسی است در حالیکه از سوی دولت‌ها خدمات خبرنگاران برای قدردانی از جایگاه‌شان دیده نمی‌شود و در حوزه‌های مختلف مانند معیشتی، مسکن و بیمه‌ای دچار مشکلاتی هستند. 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس به تنگناها و مشکلات حوزه فعالیت خود اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ما به دهه ۵۰ از عمر انقلاب نزدیک می‌شویم اما متاسفانه شهرستان‌های رودسر و املش در بسیاری از شاخصه‌های عمرانی مانند آب، برق، جاده از سایر شهرستان‌ها عقب‌تر بوده و برای جبران این عقب ماندگی نیاز است تا تلاش بیشتری شود. 

صفری با اشاره به اینکه در حوزه برق ۷۰ کیلومتر از شهرستان رودسر در سال گذشته مجهز به کابل خودنگهدار شد، تصریح کرد: برای سال جاری ۳۰۰ کیلومتر برای شهرستان رودسر و ۱۱۵ کیلومتر برای شهرستان املش برای کابل خودنگهدار تهیه طرح شده که تلاش می‌شود بتوانیم حداقل ۸۰ درصد از این هدف‌گذاری اجرایی شود. 

وی به طرح گازرسانی در شهرستان‌های رودسر و املش اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۵ درصد امناطق بالا دست املش و ۵۰ درصد از مناطق بالا دست اشکور رودسر گازرسانی شده تلاش می‌شود با توجه به اینکه ۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار اشکور تهیه طرح شده رقم گازرسانی این منطقه به ۱۰۰ درصد نزدیک شود. 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه حداقل یک هزار کیلومتر از راه‌های روستایی رودسر و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی املش یا آسفالت ندارند یا نیاز به روکش آسفالت دارند، بیان کرد: با توجه به اینکه قیر در طی دو سال گذشته ۹ برابر افزایش قیمت داشته اما در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ پروژه آسفالت داشتیم که بخشی انجام شده و بخشی نیز در حال اجرا است. 

صفری با اشاره به اینکه بیش از ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران عقب ماندگی راه‌ها در اختیار اداره راه رودسر قرار گرفته است، افزود: حدود ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت برای شهرستان رودسر و ۲۲ کیلومتر آسفالت برای املش نیاز است که برای اجرای این ۶۲ کیلومتر حداقل در مرحله اول ۵۰ میلیارد تومان نیاز است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه بنیاد مسکن اعتبارات آن از چهار میلیارد در سال ۹۸ امروز به ۴۸ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: آسفالت ۴۷ روستا طی دو سال گذشته انجام شده است که در نظر داریم آسفالت روستاهای جلگه‌ای ابتدا تمام شود سپس طرح سنگفرش روستاهای اشکورات را دنبال کنیم. 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه برای سرانه بهداشت و درمان شهرستان رودسر و املش اقدامات خوبی شده است، تصریح کرد: هفت خانه بهداشت برای این شهرستان‌ها تعریف شده بوده که سه طرح افتتاح و چهار طرح دیگر در دستور قرار دارد و ۷ میلیارد تومان برای تعمیر سقف بیمارستان شهید انصاری رودسر و ۱.۵ میلیارد تومان برای مرکز جامع سلامت کاکرود اعتبار اختصاص یافت و یک بیمارستان فوق تخصصی در رودسر در حال احداث است. 

صفری با اشاره به کمربندی شلمان به املش گفت: این پروژه مشکل اعتباری ندارد مشکل اصلی آن تامین مصالح است که نیازمند حداقل ۲۲۰ مترمکعب مصالح بوده که تامین این میزان منابع از درون شهرستان غیرممکن بوده چون رودخانه‌های ما به دلیل برداشت‌های زیاد در طول سالیان گذشته جانی برای برداشت ندارند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول