اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

استاندار سمنان: از نقد سازنده استقبال می‌کنم/ انجام اقدامات ویژه برای جلوگیری شکایت از خبرنگاران

استاندار سمنان با بیان اینکه از نقد سازنده و منصفانه استقبال می‌کنم، گفت: برای جلوگیری از اعلام شکایات از مطبوعات و خبرنگاران اقدامات ویژه در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان: از نقد سازنده استقبال می‌کنم/ انجام اقدامات ویژه برای جلوگیری شکایت از خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان شاهرود اظهار کرد: در سال جاری به جهت همزمانی روز گرامیداشت مقام خبرنگار با ایام عزاداری سیدالشهدا (ع)، مراسم تجلیل از خبرنگاران زودتر از موعد مقرر در استان سمنان برگزار شد.

وی گفت: خبرنگاری یک راه، منش و مسیر است و تنها یک واژه نیست و خبرنگار باید زبانش بیانگر حقیقت، بیانش روشن‌بخش، هدایتگر و مشخص‌کننده مسیر از طریق انعکاس واقعیت‌ها و نگاه او آفتاب امیدبخش در راستای جهاد تبیین باشد.

استاندار سمنان ادامه داد: اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران، سربازان خط مقدم جهاد تبیینی هستند که مقام معظم رهبری فرمودند و می‌توانند امیدآفرینی در جامعه را افزایش داده و به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان نقش‌آفرینی کنند.

هاشمی با بیان اینکه خبرنگار باید به‌واقع پژوهشگر و قانونمند باشد و در زیمنه انتشار خبر به‌سرعت و دقت به‌صورت توأمان توجه داشته باشد، تأکید کرد: خبرنگار به‌عنوان سنگ صبور مردم، همواره به‌صورت آنلاین و شبانه‌روزی بدون تعطیلی آماده خدمت‌رسانی است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه ضرورت دارد، فرصت‌ها و پتانسیل‌ها را برای امیدآفرینی و تقویت روحیه مردم بیان کنند و نقاط ضعف و کاستی‌ها را با صداقت و شفافیت برای برطرف شدن، به مدیران منعکس کنند.

استاندار سمنان با اشاره به این مهم که سرعت در انتقال خبر یکی از پارامترهای موفق خبرنگار است، اظهار کرد: خبرنگاران لازم است در راستای افزایش وحدت، همدلی و صمیمت و موفقیت در این استان و پیشرو بودن در ابعاد مختلف و دستیابی به توسعه متوازن، همان‌گونه که تاکنون مَدنظر بوده، در ادامه نیز گام بردارند.

هاشمی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌عنوان سخنگوی مردم، از ارکان اصلی دموکراسی در جامعه هستند و به‌عنوان سربازان عرصه اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین می‌توانند امید را به جامعه از طریق برجسته کردن عملکرد نظام تزریق کنند.

وی ادامه داد: سفر پر خیر و برکت ریاست جمهوری به استان سمنان، تخصیص بالغ‌بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر، اجرای موفق طرح مردمی کردن یارانه‌ها، راه‌اندازی مجدد ۴۵ واحد تولیدی راکد و فراهم‌سازی حدود یک‌هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی جدید از این محل و برپایی کاروان خدمت و دیدار مردمی در جای‌جای استان نمونه‌ای از اقدامات و موفقیت مطلوب صورت گرفته در استان سمنان است که در سایه وفاق،‌ همدلی و وحدت محقق شد.

استاندار سمنان افزود: موفقیت در اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن، تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با وجود دغدغه‌های موجود، آغاز روند احداث ۹۷۵ واحد مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان، کسب رتبه برتر کشوری در حوزه تعهد اشتغال و پرداخت ۱۴.۴ درصد تسهیلات رونق تولید کل کشور در استان از اقدامات انجام‌شده است.

هاشمی گفت: کسب رتبه برتر در پرداخت تسهیلات دامدارکارت، کاهش نرخ بیکاری به زیر هفت درصد، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بیش از ۱۲ هزار خانواده از محل سفر ریاست جمهوری به استان و سایر موارد از این دست از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز ۶۲ هزار تُن گندم در استان سمنان برداشت و خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته و بالغ‌بر ۶۳ درصد طلب کشاورزان نیز پرداخت شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه از نقد سازنده و منصفانه استقبال می‌کنم، عنوان کرد: از زمان حضور در استان در زمینه جلوگیری از اعلام شکایات از مطبوعات و خبرنگاران اقدامات ویژه در دستور کار قرار گرفت و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

هاشمی خاطرنشان کرد: در زمینه تقویت مطبوعات، خبرگزاری‌های برخط و پایگاه‌های خبری استان از طریق اقدامات حمایتی در راستای توسعه متوازن، نیاز است تا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول