اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تلاش جهاد کشاورزی سمنان برای احقاق حقوق بازنشستگان

معاون توسعه مدیریت منابع سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این سازمان برای احقاق حقوق بازنشستگان خود تلاش می‌کند.

تلاش جهاد کشاورزی سمنان برای احقاق حقوق بازنشستگان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید عرب، معاون توسعه مدیریت منابع سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عصر امروز در گردهمایی تکریم و تجلیل بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان حاصل نقش‌آفرینی، همت و تلاش این سرمایه‌های ارزشمند بوده و باید از تجارب آن‌ها بهره گرفت.

وی با بیان اینکه بازنشستگان بهترین سال‌های عمر خود را در سنگر خدمت به مردم گذراندند و در جهت تحقق اهداف سازمان خالصانه تلاش کرده و از هیچ کوششی دریغ نکردند، گفت: ما امروز قدردان آن‌ها هستیم و از هیچ کوششی برای احقاق حقوق آنان دریغ نمی‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت منابع سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این سازمان خدمت به بازنشستگان خود را وظیفه خود می‌داند و تمام تلاش خود را در جهت استیفای حقوق آنها به کار بسته است.

عرب تصریح کرد: تلاش برای امور رفاهی افراد بازنشسته در دستور کار است و تلاش خواهیم کرد تا در صورت امکان اقداماتی را صورت دهیم.

وی بیان کرد: سال گذشته بخشنامه‌ای آمد که در حد توان رفاهی به بازنشستگان اعطا شود؛ اما به علت تأمین نشدن اعتبار پرداخت صورت نگرفت.

معاون توسعه مدیریت منابع سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تاکنون مکاتبات فراوانی برای پاداش بازنشستگان سال ۱۴۰۰ صورت گرفته؛ اما تاکنون تأمین اعتبار نشده است که به‌محض تأمین اعتبار و تخصیص پرداخت صورت خواهد پذیرفت.

عرب گفت: بازنشستگی به معنای تکمیل چرخه خدمت و آغازی دوباره و به‌منزله مدال افتخاری بر سینه تاریخ است که تلاش صادقانه بازنشستگان را بر آیندگان نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: بازنشستگان آینه تمام‌نمای شاغلان هستند؛ بنابراین اگر این آینه شفاف و صیقلی و به تکریم و حمایت پیشکسوتان اهمیت داده شود، علاوه بر قدردانی و سپاس از زحمات و خدمات این افراد کم‌توقع نوید بشارتی برای کارکنان شاغل بوده و با نگاه در این آینه با شور و نشاط بیشتر برای بهره‌وری بالاتر در ارائه خدمات خواهند کوشید.

بازنشستگان سرمایه‌های یک سازمان هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان، مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این گردهمایی با اشاره به جایگاه بالای بازنشستگان گفت: این قشر سرمایه‌های یک سازمان محسوب می‌شوند که یک‌عمر تلاش و کوشش و جوانی خود را برای ارتقای سازمان انجام دادند.

وی اظهار کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز نزول سوره «هل اتی» به نام روز خانواده و تکریم از بازنشستگان نام‌گذاری شده و بر این اساس برنامه‌ریزی برای تجلیل از بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر روال سال‌های گذشته انجام شد.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تکریم بازنشستگان علاوه بر اینکه یک موضوع انسانی و اخلاقی است موضوعی است که در دین و همچنین از سوی ائمه بر این مهم تأکید شده است.

قربانیان با بیان اینکه تکریم بازنشستگان امری مهم و ضروری است تصریح کرد: بازنشستگان افرادی هستند که یک‌عمر پربارترین و باشکوه‌ترین دوران زندگی خود را برای اعتلای نظام و سازمان به کار بردند و امروز باید بعد از بازنشستگی آن‌ها تکریم شوند و از آن‌ها قدردانی شود.

وی با اشاره به روایات پیامبر اکرم (ص) درباره جایگاه افراد سالمند گفت: ایشان فرمودند «الشَیخ فی قَومِ کَاالنَبی فیِ اُمَّته؛ سالمند در میان خانواده و قبیله‌اش چون پیامبری است در میان امت خود» است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت قدردانی از زحمات بازنشستگان گفت: اگر از زحمات بازنشستگان قدردانی شود، امید و انگیزه برای نسل جوان که در حال حاضر در حال فعالیت هستند، ایجاد می‌شود تا با شور و انگیزه بیشتری برای اعتلای سازمان تلاش کنند.

قربانیان خاطرنشان کرد: بازنشستگان گنجینه‌های خرد و تجربه هستند که باید از وجود آن‌ها بهره گرفت و قدر آن‌ها را دانست.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول