اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رونمایی از آغاز ساماندهی محوطه حبقوق نبی(ع) در تویسرکان

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آغاز طرح بازآفرینی و ساماندهی محوطه حضرت حبقوق نبی(ع) رونمایی کرد و گفت: این طرح هر چه سریع‌تر باید آغاز شود چراکه پیچیده‌ نیست.

رونمایی از آغاز ساماندهی محوطه حبقوق نبی(ع) در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در جریان حضور در استان همدان سفر خود را از جاده گنجنامه به تویسرکان آغاز کرد و در ادامه از قلعه تاریخی اشتران بازدید کرد.

گذر از جاده سرسبز و پوشیده باغات گردو و میوه گنجنامه به تویسرکان شوق پیگیری وزیر میراث برای بهره وری شایسته از بحث گردشگری این منطقه دوچندان کرد به نحوی که در جمع خبرنگاران از طرح حتمی این مهم در جلسه خبر داد.

ضرغامی با همراهان پس از ورود به شهرستان تویسرکان به مقام شهدای این شهرستان ادای احترام کرد، سپس وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همراه با مسوولان این شهرستان با خانواده شهید حمیدرضا یوسفی از شهدای عملیات مرصاد دیدار کرد.

وی در این دیدار شهدا را مایه افتخار ملت ایران دانست و اظهار کرد: شهدا با اخلاص برای اسلام و انقلاب از جان خود گذشتند و امنیت و استقلال را برای ملت ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی خانواده شهدا را الگو خواند و گفت: شهدا ستارگان هدایت هستند و با توسل به این ستاره‌های درخشان می‌توان راه درست را یافت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سفر خود پای صحبت ۶ نفر از مردم تویسرکان در دفتر فرماندار این شهرستان در قالب دیدار مردمی نشست.

پس از برنامه مردمی خودروی وزیر هنگام خروج از فرمانداری توسط مردم منتظر در درب فرمانداری متوقف شد و وزیر به مطالبات مردم پاسخ داد.

در ادامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همراه با نماینده مردم تویسرکان در مجلس و فرماندار و مدیرکل میراث فرهنگی همدان و جمعی از مسوولان از طرح بازآفرینی و ساماندهی محوطه حضرت حبقوق نبی(ع) رونمایی کرد و گفت: طرح هر چه سریع‌تر باید آغاز شود چراکه طرح پیچیده‌ای نیست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص کاوش نیز گفت: در این سفر اعتبار ویژه‌ای برای ادامه کاوش و تحقیق در نظر گرفتم.

وی با تاکید بر اینکه کاوش بخش خصوصی غیرقانونی است مگر اینکه در چارچوب قانون باشد درباره کمبود نیروی انسانی اداره میراث فرهنگی تویسرکان نی گفت: نیروی انسانی میراث باید ارتقا پیدا کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هیات همراه پس از زیارت حضرت حبقوق نبی(ع) نماز خود را مسجد تاریخی جامع شهر تویسرکان واقع در میدان امام اقامه کرد.

پس از نماز اصناف راسته بازار مطالبات خود را از جمله ایجاد تهویه هوا، راه دسترسی به پشت بام و کف‌سازی راسته بازار تاریخی تویسرکان را با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در میان گذاشتند.

وزیر و همراهانش در ادامه از خانه تاریخی رحمت‌الله بیاتی با هدف تملک این خانه تاریخی و آزادسازی حریم خانه تاریخی مسعودی بازدید کرد. ضرغامی در پایان سفرش قول کمک به حوزه میراث تویسرکان را هم داد.

انتهای پیام/ 89010/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول