اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عزم دولت برای گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور طارم/84 درصدی طارمی‌ها از گاز طبیعی بهره‌مندند

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه روستاهای صعب العبورسنگلاخی و کوهستانیِ شیت، ولیدر، جورزگان و زاجگان شهرستان طارم گازرسانی می‌شوند، گفت: در مجموع ۸۴.۳ درصد از خانوارهای شهری و روستایی شهرستان طارم از گاز طبیعی استفاده می کنند.

عزم دولت برای گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور طارم/84 درصدی طارمی‌ها از گاز طبیعی بهره‌مندند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سلیمانی نژاد، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: واقع شدن در مناطق صعب‌العبور، سنگلاخ و کوهستانی بودن روستاهای طارم، توریستی بودن منطقه، وجود معارض و معادن متعدد در مسیر خط تغذیه و سایر عوارض طبیعی و انسان‌ساز، از جمله مشکلاتی است که مسؤولان گاز زنجان با آن مواجه هستند تا به تعهد خود در گازرسانی به سخت‌تر ین و پرهزینه‌ترین پروژه گازرسانی استان عمل کنند.   

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تصریح کرد: پس از مطرح شده پروژه گازرسانی به روستاهای کشور از محل بند ق تبصره ۲ قانون بودجه، بررسی تعداد روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند، انتخاب روش‌ها و مدت زمان در نظر گرفته شده برای انجام عملیات گازرسانی و اعتبار مورد نیاز برای تحقق این پروژه‌ها به عنوان مهمترین الویت‌های گاز زنجان، مورد پیگیری و اجرا قرار گرفت.

سلیمانی نژاد عنوان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، کلنگ طرح گازرسانی به روستاهای شیت، ولیدر، جورزگان و زاجگان بخش چورزق شهرستان طارم، ۱۶ تیرماه سال گذشته به زمین خورد تا با پیگیری‌های متعهد و هماهنگی لازم با مدیران استانی و شهرستانی با رفع مشکلات موجود در کمترین زمان ممکن، شاهد بهره برداری گاز در این روستاها باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز زنجان از بهره مندی ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۸۰ درصد خانوار روستایی این شهرستان از گاز طبیعی خبر داد و تصریح کرد: شهرستان طارم دارای ۲ شهر آب بر و چو رزق است که هر ۲ شهر به بهره برداری رسیده و ۱۰۰ درصد خانوار شهری این شهرستان نیز از گاز طبیعی بهره‌مند است.

وی بیان اینکه تعداد روستاهای دارای سکنه این شهرستان ۹۷ روستاست که ۵۳ روستا بهره‌مند از گاز بوده و عملیات گازرسانی در ۹ روستا ادامه دارد، افزود: در حال حاضر نرخ خانوار روستاهای بهره‌مند از گاز شهرستان طارم ۸۰ درصد است که با بهره‌برداری از این ۹ روستا ۲.۸۸ درصد خانوار روستایی طارم به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند. 

سلیمانی نژاد با اشاره به اینکه جمعیت۴۶ هزا رو ۵۸۷ نفری شهرستان طارم معادل ۴.۴ درصد از جمعیت کل استان است، یادآور شد: در مجموع ۸۴.۳ درصد از خانوارهای شهری و روستایی شهرستان طارم از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

مهندس سلیمانی نژاد تصریح کرد: شرکت گاز استان زنجان با اجرای ۱۸ کیلومتر خطوط انتقال گاز، اجرای بیش از ۴۸۸ کیلومتر شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز و نصب ۱۱ هزار و ۶۲ علمک در این شهرستان، به ۳ هزار و ۹۴۲ مصرف کننده شهری خانگی، ۱۰ هزار و ۹۴۰ مصرف کننده روستایی، ۳۵۵ مصرف کننده تجاری و ۱۷ مصرف کننده صنعتی، خدمات ارائه می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه با هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته، زیرساخت‌های لازم برای توسعه گاز رسانی به ویژه در روستاها فراهم شده است، تاکید کرد: اشتراک‌پذیری گاز توسط هم استانی‌هایمان همواره از اولویت‌های کاری و دغدغه‌های مهم شرکت گاز استان بوده و هست از این رو تلاش شده است تا با فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها و گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار واجد شرایط و روستاهای بالای ۱۰۰ نفر جمعیت، نسبت به ایجاد آسایش، رفاه اجتماعی، اشتغال‌زایی، ایمنی بیشتر و توسعه پایدار در استان انجام وظیفه کنیم.

 سلیمانی نژاد در ادامه با بیان اینکه متاسفانه به دلیل شرایط مکانی روستاهای باقیمانده شهرستان طارم که در مناطق صعب‌العبور واقع شده است، مشکلات زیادی در مسیر گازرسانی وجود دارد، ابراز داشت: با توجه به تعهدی که نسبت به هموطنان خود داریم و با پیگیری های انجام شده موفق به اختصاص بودجه لازم با وجود افزایش سه برابری هزینه‌های اجرای طرح گازرسانی به این روستاها شده‌ایم.

وی اذعان داشت: نصب ۶۷۴ انشعاب، اجرای ۲۶ کیلومتر لوله گذاری با ۴ کیلومتر خط تغذیه و ۲۲ کیلومتر لوله گذاری شبکه و راه اندازی یک ایستگاه تقلیل فشار، برنامه گاز زنجان برای گازرسانی به این روستاهاست تا ۵۹۰ خانوار روستایی دیگر در شهرستان طارم بهره مند از گاز طبیعی شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه به دیگر مشکلات موجود برای گاز رسانی به این روستاها اشاره کرد و گفت: وجود معادن و معارضین متعدد روستایی در طول مسیر اجرای پروژه و سایر عوارض طبیعی و انسان ساز از جمله مشکلات پیش رو برای گاز رسانی به این مناطق صعب العبور است.

وی تصریح کرد: با پیگیری و هماهنگی لازم با مدیران استانی و شهرستانی در صدد رفع مشکلات موجود هستیم و تلاش می‌کنیم به تعهد خود عمل کرده و در کمترین زمان ممکن شاهد بهره مندی این روستاها از نعمت گاز طبیعی باشیم.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول