اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رویکرد تشخیص و هیئت‌های داوری در تأمین اجتماعی فسادزاست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم در سازمان تامین اجتماعی را بر اساس تشخیص گذاشته‌ایم و هر زمان تصمیم بر اساس تشخیص فرد باشد فسادآور است و برای مالیات سامانه مالیاتی را گذاشته‌ایم و اصلاح‌های لازم در این زمینه را انجام دادیم.

رویکرد تشخیص و هیئت‌های داوری در تأمین اجتماعی فسادزاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان صبح امروز در هفتاد و پنجمین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار شاکله اصلی برنامه‌هاست و هر سه ماه یک بار پایش فضای کسب و کار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی در زمینه تامین اجتماعی مشکلات زیادی دارند و با وجود برگزاری جلسات زیاد اما کاری هم پیش نمی‌رود و امیدواریم مشکلات تامین اجتماعی رفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان ابراز داشت: برای لغو برخی بخشنامه‌ها در راستای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار اقدام می‌کنیم و موفق هم هستیم و پلتفرم‌هایی برای صدور مجوزها در حال طراحی است.

طبیب‌زاده همچنین نیروی انسانی را موثرترین عامل در فضای کسب و کار خواند و ادامه داد: هیچ محدودیتی برای آموزش در اتاق بازرگانی نداریم و اتاق در آموزش برای چند سال رتبه اول را دارد و برای افزایش دانش نیروی انسانی کمک می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه موضوعی که می‌خواهم مطرح کنم را تایید و یا تکذیب نمی‌کنیم، تصریح کرد: بر اساس مراجعاتی که می‌شود، ترسی در بین فعالان اقتصادی وجود دارد و به درست و یا غلط به ما می‌گویند از ترس دستگاه‌های نظارتی کاری انجام نمی‌دهیم و به نظر می‌رسد احساس ناامنی وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از رئیس کل دادگستری خواست موضوع ترس فعالان اقتصادی از دستگاه‌های نظارتی را تبیین کنند و این احساس ترس از بین برود.

طبیب‌زاده اضافه کرد: همه ما می‌دانیم یک سری عوامل خاص فرهنگی وجود دارد که موجب کُندی فضای کسب و کار شده است و باید برای رفع این عوامل تلاش شود.

رویکرد تشخیص و هیئت‌های داوری در تامین اجتماعی فسادزاست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اتاق بازرگانی استان کرمان از نظر کار تخصصی و حرفه‌ای جزو سه اتاق برتر کشور است.

محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: تصمیم در سازمان تامین اجتماعی را بر اساس تشخیص گذاشته‌ایم و هر زمان تصمیم بر اساس تشخیص فرد باشد فسادآور است و برای مالیات سامانه مالیاتی را گذاشته‌ایم و اصلاح‌های لازم در این زمینه را انجام دادیم.

وی ابراز داشت: رویکرد تشخیص و هیئت‌های داوری در تامین اجتماعی فسادزاست و داد فعالان اقتصادی را درآورده است و باید به صورت پایه‌ای این مسائل را برطرف کنیم.

حجم پرونده‌های تامین اجتماعی بالاست 

همچنین رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری جزو سازمان‌هایی‌ست که بعد از شهرداری‌ها بیشترین پرونده را دارد و پیشبرد کارها را با مشکل مواجه کرده است اما این مشکل به استان برنمی‌گردد و یک مشکل ملی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ادامه داد: تصمیم‌گیری برای مسائل اجتماعی در حوزه کار استانی نیست و ما در استان کرمان می‌توانیم کار کارشناسی استانی انجام دهیم و فواید و مضرات آن بررسی شود و یک پیشنهاد را به سطح ملی ارائه دهیم و از آن دفاع کنیم تا به نتیجه برسد. 

صدور 7300 رای در هیئت‌های بدوی تامین اجتماعی 

شیخ‌شعاعی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: بسیاری از مسائلی که کارآفرینان با تامین اجتماعی داشتند با برگزاری جلسات برطرف شده است.

وی ادامه داد: آموزش یک حلقه مفقوده در تامین اجتماعی بوده است و برای نخستین بار از نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان دعوت کردیم و مسائل را به شکل رودررو با نیروهای مطرح کردند و بسیاری از مشکلات هم برطرف شده است. 

شیخ‌شعاعی اضافه کرد: تعامل تامین اجتماعی با فعالان اقتصادی در سطح استانی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است و از 7 هزار و 300 رای صادر شده در هیئت‌های بدوی طی سال گذشته 4 هزار و 540 رای نقض شده و در هیئت‌های تجدید نظر یک هزار و 700 رای تایید شده که پس از بررسی نهایی 560 رای از مجموع آرای اولیه مورد تایید قرارگرفته است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول