اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

«مونسون» به مازندران نرسید/ هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های تابستانه

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: سامانه «مونسون» به مازندران نرسید و دلیل بارش‌ها در استان سامانه مدیترانه‌ای است.

«مونسون» به مازندران نرسید/ هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های تابستانه

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران امروز  درباره سامانه «مونسون» و تداوم بارش‌ها در آسمان استان در گفت‌وگویی، اظهار کرد: سامانه «مونسون» به مازندران نرسید.

وی افزود: طی روزهای گذشته شاهد بارش باران در آسمان مازندران هستیم که دلیل آن سیستم مدیترانه‌ای است و بارش‌ها در خط‌الراس رشته کوه البرز و حاشیه دریای خزر است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه بارش‌‌ها از غرب مازندران شروع شد، اضافه کرد: به‌تدریج روز جمعه در محدوده البرز مرکزی و  روز یک‌شنبه به محدوده شرقی البرز خواهد رسید.

رضوی با اشاره به شدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران، بیان کرد: با تقویت جریانات شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو از عصر امروز تا پایان روز دوشنبه ۱۰ مرداد شاهد رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در آسمان استان هستیم.

وی با اعلام اینکه این سامانه ارتفاعات استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: صاعقه، جاری شدن روان‌آب و احتمال وقوع سیلاب‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در تردد محورهای کوهستانی و کاهش دید از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: پرهیز از اتراق و همچنین چرای دام در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ارتفاعات استان، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه ضرورت دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول