اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره عکس «قاب بهشت» در شهرکرد

اولین جشنواره عکس «قاب بهشت» با تاکید بر بیان تصویری و هنرمندانه از آیین‌های ماه مبارک رمضان، نمایش جلوه‌های عبادت، راز و نیاز و روایت تصویری معنویت، با هدف حفظ و اشاعه فرهنگ و معارف دینی و مذهبی در شرایط موجود با حضور پرشور عکاسان استانی و با ارائه بیش از 300 اثر در شهرکرد برگزار شد.

برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره عکس «قاب بهشت» در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز آیین اختتامیه اولین جشنواره عکس «قاب بهشت» با حضور کریم منزوی، احمد تاجی و امین پاسی شیرازی به عنوان هیئت داوران مسابقه، احسان قائدی، مسئول حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان، عکاسان و هنرمندان استانی برگزار شد.

جشنواره عکس «قاب بهشت» به همت حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و مدیریت ارتباطات شهرداری شهرکرد در ۲ بخش حرفه‌ای و مردمی شکل گرفت.

این رویداد هنری که برای اولین‌بار با تاکید بر بیان تصویری و هنرمندانه از آیین‌های ماه مبارک رمضان، نمایش جلوه‌های عبادت، راز و نیاز و روایت تصویری معنویت برپا شد، سرآغاز و نقطه عطفی در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ، معارف دینی و مذهبی در شرایط موجود بود که با حضور پرشور عکاسان هنرمند و با ارائه بیش از ۳۰۰ اثر در این ۲ بخش برگزار شد.

آنچه که هیئت داوران این جشنواره در نظر داشتند، نگاه خلاقانه و هنرمندانه عکاسان در به نمایش گذاشتن مراسم معنوی و عبادت ماه مبارک رمضان در دوران شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

این جشنواره می‌تواند ضمن فراهم کردن بستری مناسب در راستای ارائه توانمندی‌ها و خلاقیت‌ عکاسان، گامی موثر در جهت ارائه تصاویر ماندگار و نمایش جلوه‌های گوناگون راز و نیاز از ماه مبارک رمضان باشد.

در مرحله اول داوری از میان بیش از ۳۰۰ اثر ارسالی، ۴۰ اثر در بخش حرفه‌ای و ۱۸ اثر در بخش تلفن همراه انتخاب شدند.

و در نهایت نیلوفر رخشان، سحر شمسی‌پور و مصطفی قربانی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در بخش حرفه‌ای و لیلا صالحی، علی حقی و عباس رفیعی نیز رتبه‌های اول تا سوم در بخش مردمی را کسب کردند.

از عکاسان آثار برگزیده با هدایا و لوح تقدیر در حضور مسئولان تقدیر شد.

در پایان هیئت داوران اولین جشنواره «قاب بهشت» از تلاش مسئولان حوزه هنری استان، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، مدیریت ارتباطات شهرداری شهرکرد و شورای سیاست‌گذاری، دبیر تخصصی جشنواره و کلیه هنرمندان، خصوصا عکاسان که تمام تلاش خود را برای برگزاری شایسته این رویداد مهم فرهنگی هنری مبذول داشتند، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول