به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جمع مدیران روابط عمومی دستگاههای شهرستان ری اظهار کرد: برخی روابط عمومی را فرمان حرکت، برخی سکوی پرتاب و برخی دیگر نیز زنجیر ارتباط سازمان با مردم می دانند اما لازمه استفاده از تمامی توان روابط عمومی، برخورداری مدیران از سواد رسانه ای است.
وی با اشاره به فراهم سازی زمینه فعالیت روابط عمومی و رسانه ها گفت: مدیران نیز باید در این زمینه توجیه شوند و به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری امکانات فراهم شود.
فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه مسئولان شهرستان در اوج آمادگی و همبستگی هستند، افزود: انسجام ما دیگران را هم وادار به همکاری می کند از همین رو باید در زمینه اطلاع رسانی و رویکرد رسانه ای، نگاه منسجم و رو به جلویی داشت تا اخبار خوب از شهرستان منتشر شود.
زمانی در پایان خاطرنشان کرد: تمام اقدامات و هر کار مناسب که در سطح شهرستان انجام می گیرد و خدمت به مردم محسوب می شود باید اطلاع رسانی شود.
سرمایه اجتماعی ابزاری برای ایجاد اعتماد عمومی است
سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این نشست با تاکید بر اینکه باید به سرمایه های اجتماعی توجه کنیم، بیان کرد: سرمایه اجتماعی ابزاری برای ایجاد اعتماد است که می توان با آن در اجرای کارها به نتیجه رسید.
وی تصریح کرد: روابط عمومی باید در انتقال اطلاعات در سطوح مختلف موفق عمل کند تا موجب افزایش سرمایه اجتماعی برای جامعه و سازمان خود شود.
صفوی با بیان اینکه روابط عمومی باید فرصت را برای مردم و مخاطبان ایجاد کند تا درخواست عقلانی داشته باشند، ادامه داد: اگر مدیر روابط عمومی بتواند توده ها را خوب تشخیص دهد، می تواند در تولید محتوا و خبر نیز موفق عمل کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری تاکید کرد: کار روابط عمومی با خبرنگاری متفاوت است و باید اتفاق را تجزیه و تحلیل کند، روابط عمومی با تبلیغات تفاوت دارد و در حقیقت روابط عمومی هنر مردم داری است.
انتهای پیام/۶۷۰۶۲