اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

لزوم برقراری ارتباط جامعه دانشگاهی با سیاسی کشور

معاون سیاسی اجتماعی استاندار کردستان گفت: همانطور که ارتباط دانشگاه و صنعت باعث و بانی خیر شده است، ارتباط جامعه دانشگاهی با حکمرانی و سیاسی کشور هم برقرار شود.

لزوم برقراری ارتباط جامعه دانشگاهی با سیاسی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی رمضانی ظهر امروز در افتتاحیه مراسم تانا که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری و رویدادهای علمی مثل «توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها» شتاب‌بخشی به حرکت علمی کشور است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: این جای خوشحالی دارد که دانشگاه میل پیدا کرده که نیازسنجی کند و براساس مسائل حکمرانی حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که ارتباط دانشگاه و صنعت باعث و بانی خیر شده، ارتباط جامعه دانشگاهی با حکمرانی و سیاسی کشور هم برقرار شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اینکه 141 نیاز احصا و 69 راهکار برای رفع این نیازها ارائه شده است، جای خوشحالی دارد.

وی تصریح کرد: در فضای نوآوری باید نوآورانه‌تر عمل کنیم، خود نوآوری هم نیاز به نوآور شدن دارد، وقت زیادی نداریم که در رابطه با اکتشافات و علومی که کشف شده و مسئله مهم امروز ما نیست، دوباره حرکت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار کرد: باید حوزه‌های جدید و ساحت‌های جدید علم را کاوش کنیم و موضوعاتی که متناسب با نیاز ما در کشور و استان هستند مدنظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: باید از علومی که منفعتی برای ما ندارند امتناع کنیم، نوآوری نباید به موضوعات اختصاصی خلاصه شود، ما قبل از موضوعات اقتصادی و کسب و کار باید به توسعه فرهنگی بپردازیم.

رمضانی اضافه کرد: باید با اقدامات نوآورانه سبک زندگی، مدل اندیشیدن و مواردی از این دست تغییر پیدا کند و برای این کار جامعه فکور و فهیم دانشگاهی تکریم شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین عنوان کرد: جامعه دانشگاهی باید نسبت به این آب و خاک غیرت داشته باشند و با بسترسازی فکری و فرهنگی، سرمایه‌های علمی کشور را حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگران و دانشمندان ما باید خود را متعلق به این آب و خاک بدانند و توسعه و پیشرفت کشور به دغدغه مهم آنها تبدیل شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول