اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ایجاد سکوی استعدادیابی دانش‌آموزان در دستورکار مرکز سنجش آموزش و پرورش

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم ایجاد سکوی استعدادیابی دانش‌آموزان گفت: در این طرح وضعیت دانش‌آموز و تمام احوالاتی که در مدت تحصیل از او دریافت شده در قالب پرونده‌ای جمع‌آوری می‌شود.

ایجاد سکوی استعدادیابی دانش‌آموزان در دستورکار مرکز سنجش آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن زارعی صبح امروز در جمع رؤسای سنجش سراسر کشور در شهرکرد گفت: وزیر آموزش و پرورش معتقد است مرکز سنجش باید نقطه تحول آموزش و پرورش باشد.

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: این مرکز به عنوان چشم نظام آموزشی باید کار رصد و پایش را انجام دهد و مراقب باشد نظام آموزشی در شاخص‌ها دچار انحراف نشود.

وی ادامه داد: این مرکز مدام حال سیستم آموزشی را به مدیران و تصمیم‌سازان انتقال می‌دهد.

پایش کیفیت آموزشی برخط می‌شود

زارعی با بیان اینکه رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس شاخص‌های کیفی انجام شده و در حال تکمیل است، توضیح داد: وقتی گزارش پایش‌ها به دست مدیران می‌رسد اطلاعات تا حدی کهنه شده و از زمان تصمیم‌گیری بر اساس آن گذشته است.

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برای رفع این نقص تصمیم داریم پایش را برخط کنیم تا اطلاعات به‌روز در اختیار مدیران باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: پایش‌ نباید صرفا به شاخص‌ها محدود شود و حتما باید پیامدها و خروجی آموزش و پرورش هم پایش شود.

افرادی را جذب کنیم که صلاحیت معلمی را دارند

زارعی با بیان اینکه نیروی انسانی وارد شده در بدو خدمت باید ارزیابی و نتیجه در رتبه‌بندی معلمان لحاظ شود، افزود: افرادی را جذب کنیم که صلاحیت معلمی را دارند و ویژگی‌های شخصیتی آنان با این شغل همخوانی دارد.

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، پایش کیفیت صرفا بر اساس نمرات دانش‌آموزان را خطا دانست و بیان داشت: در پی آنیم که سکوی استعدادیابی ایجاد کنیم و وضعیت دانش‌آموز و تمام احوالاتی که از او دریافت می‌کنیم از شروع تا پایان دوران تحصیل در قالب پرونده‌ای در اختیار داشته باشیم.

وی در پایان گفت: این امور تنها به عهده مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی نیست و مرکز باید نقش هماهنگ‌کننده سایر واحدها را داشته باشد.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول