اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم قرقیزستان و اتحادیه اروپا برای همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک

در دیدار رئیس جمهور قرقیزستان با سفیر اتحادیه اروپا در این کشور در خصوص گسترش مشارکت و همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک با مشارکت سرمایه گذاران اروپایی در این کشور تبادل نظر شد.

عزم قرقیزستان و اتحادیه اروپا برای همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در پایان مأموریت دیپلماتیک «ادوارد آئور» سفیر و نماینده اتحادیه اروپا در این کشور، با وی دیدار کرد.

 رئیس جمهور ضمن استقبال از سفیر اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد در 30 سال گذشته، اتحادیه اروپا یکی از شرکای اصلی قابل اعتماد قرقیزستان بوده است.

 وی گفت: در این دوره از تغییرات جهانی، ما باید برای آینده‌ای روشن و تامین صلح و رفاه مردم از دستاوردهای 30 ساله و تقویت گفت و گوهای سیاسی برای توسعه پایدار، از نزدیک با یکدیگر همکاری کنیم.

جباراف به همکاری قرقیزستان و اتحادیه اروپا در اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه اقتصاد سبز، تحول دیجیتال، آموزش و بهداشت، تقویت امنیت مرزها و مبارزه با مواد مخدر، افزایش سهمیه‌های بورسیه برای دانشجویان برای تبادل علمی و دانشگاهی اشاره کرد.

رئیس جمهور از اقدامات ائور به عنوان رئیس هیأت اتحادیه اروپا در قرقیزستان تشکر کرد.

سفیر اتحادیه اروپا در قرقیزستان نیز به نوبه خود از دستاوردهای قرقیزستان قدردانی و تاکید کرد که در سال‌های اخیر نتایج خوبی در این کشور به دست آمده است.

وی ضمن ابراز خردسندی از سطح همکاری با قرقیزستان، خاطرنشان کرد: قرقیزستان در مقایسه با سایر کشورها از نظر توسعه دموکراسی، آزادی بیان و احترام به حقوق بشر جلوتر است.

ائور در قرقیزستان همچنین از نشست مشورتی سران کشورهای آسیای مرکزی که در چولپان آتا برگزار شد، قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص گسترش مشارکت و همکاری جمهوری قرقیزستان و اتحادیه اروپا و اجرای پروژه‌های مشترک با مشارکت سرمایه گذاران اروپایی در این کشور تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول